آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمادگی اسرائیل برای عملیات رفح؛ برپایی چادرهای اسکان در خان‌یونس

تصاویر ماهواره‌ای شرکت «مکسار تکنولوژیز» نشان می‌دهد اردوگاه‌هایی با چادرهای سفید به‌ تازگی در منطقه «خان یونس»، در پنج ‌کیلومتری رفح، برپا…

کانادا هم روسیه را تحریم کرد/ دبیرکل ناتو: تحریم ها علیه مسکو برای تمامی جهان عواقب دارد



جاستین ترودو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
دولت کانادا تحریم های جدیدی را علیه روسیه وضع کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از النشره، دولت کانادا امروز جمعه اعلام کرد که در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین، تحریم های جدیدی را علیه روسیه وضع خواهد کرد.

 

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در پایان نشست اروپایی خود در ورشو با اعلام این خبر افزود: تحریم های جدید شامل ۳۲ موسسه و نهاد روسی که با بخش های دفاعی و نظامی روسیه همکاری می کنند و نیز شامل ۵ مسئول کنونی و سابق این کشور می شود. این افراد در تصمیم گیری ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای حمله به اوکراین نقش داشته اند.

 

ترودو خاطرنشان کرد: یکی از ۵ نهادی که هدف تحریم قرار گرفته اند، دستگاه اطلاعات وزارت خارجه روسیه است. همچنین یکی از شخصیتهای تحریم شده روسی، رومن آبراموویچ صاحب باشگاه «چلسی» انگلیس است.

 

***

 

دبیرکل ناتو: تحریم های روسیه برای تمامی جهان عواقب دارد

دبیرکل ناتو امروز اعلام کرد که تحریم های روسیه برای تمامی کشورهای دنیا عواقب به همراه دارد.

 

ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز در سخنانی اظهار داشت که تحریم هایی که علیه روسیه اعمال شده است برای تمامی دنیا عواقب به همراه خواهد داشت و کسی با اعمال آنها موافق نبود.

 

وی که در جریان یک همایش دیپلماتیک در شهر آنتالیا ترکیه سخن می گفت، افزود: طبعا ما تحریم های بی سابقه ای را علیه روسیه اعمال کردیم. این تحریم ها با هدف فشار بر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه وضع شد. کسی راضی به اعمال این تحریم ها نبود. این تحریم ها برای کل دنیا هزینه خواهد داشت و تمامی کشورها از جمله کشورهای تحریم کننده بهای گزافی در این زمینه خواهند داد.

 

استولتنبرگ در ادامه گفت: ناتو دهها هزار نظامی اوکراینی را آموزش داده است که در حال حاضر درگیر نزاع با نیروهای اشغالگر روسی هستند. نباید این جنگ به جنگ میان ناتو و روسیه منجر شود زیرا قربانیان بسیاری در پی خواهد داشت.

 

دبیرکل ناتو اظهار داشت: ولادیمیر پوتین باید به این جنگ پایان دهد و نیروهای روسی باید به طور کامل از اوکراین خارج شوند، این جنگ نباید از مرزهای اوکراین به بیرون سرایت کند.

 

وی گفت: ناتو قادر است روسیه را وادار به پرداخت بها کند و انتظار دارد تمامی اعضای ناتو تحریم هایی را علیه مسکو وضع کنند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------