آمریکا چین را تهدید کرد/ هشدار سالیوان به روسیه درباره حمله به خاک ناتو



جیک سالیوان،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
مشاور امنیت ملی کاخ سفید به پکن هشدار داد اگر به مسکو برای دور زدن تحریم‌های ضدروسی کمک کند، قطعا با پیامدهای آن مواجه خواهد شد.

به گزارش تسنیم، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید به پکن هشدار داد اگر به مسکو برای دور زدن تحریم‌های ضدروسی کمک کند، قطعا با پیامدهای آن مواجه خواهد شد. 

 

این درحالی است که «سالیوان» قرار است روز دوشنبه «یانگ جیه چی» دیپلمات ارشد چینی را در رُم ملاقات کند.

 

در خبری دیگر روزنامه فایننشال تایمز انگلیس به نقل از یک مقام آمریکایی ادعا نمود روسیه از زمان آغاز مناقشه با اوکراین، از چین درخواست کمک نظامی کرده است.

 

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت روسیه از چین برای مقابله با اثرات تحریم‌ها درخواست کمک اقتصادی کرده است.

 

اگر موشک‌های روسیه به خاک ناتو اصابت کند پاسخ خواهیم داد

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد در صورتی که موشک‌های روسیه از مرزها عبور کند و به اعضای ائتلاف امنیتی حمله شود، این موضوع با پاسخ ناتو همراه خواهد بود.

 

موشک‌های روسیه روز یکشنبه به یک پایگاه آموزشی نظامی در نزدیکی مرز غربی اوکراین با لهستان که عضو ناتو است اصابت کرد و ۳۵ نفر کشته شدند.

 

سالیوان به شبکه خبری سی بی اس گفت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بارها به صراحت گفته است که آمریکا برای دفاع از هر وجب خاک کشورهای ناتو اقدام خواهد کرد.

 

سالیوان تاکید کرد که حمله نظامی به قلمرو ناتو موجب استناد به ماده پنج می‌شود که سایر کشورهای عضو ناتو از کشور مورد حمله دفاع کنند. وی تهدید کرد حتی اگر شلیک روسیه به خاک ناتو تصادفی باشد این سازمان پاسخ خواهد داد.

 

موضع هسته‌ای خود را در قبال مسکو درباره اوکراین تغییر نداده‌ایم

 جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا با اعلام نگرانی واشنگتن از تشدید تنش با روسیه به دلیل مواضع هسته‌ای ولادیمیر پوتین در مورد اوکراین تاکید کرد که ایالات متحده تاکنون موضع هسته‌ای خود در قبال مسکو را تغییر نداده است.

 

***

 

کرملین: مذاکرات با کی‌یف دوشنبه از سر گرفته می‌شود

سخنگوی کرملین اعلام کرد که مذاکرات بین مسکو و کی‌یف فردا (دوشنبه، ۲۳ اسفند) از سر گرفته می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در واکنش به اظهارات میخائیل پودولیاک مشاور رئیس جمهور اوکراین که در آن گفته بود، مذاکرات در حال انجام است، گفت: نه، مذاکرات برای فردا برنامه‌ریزی شده است.

 

نمایندگان مسکو و کیف پیش از این اعلام کرده بودند که آخرین دور مذاکرات نتیجه‌ای نداشته است.

 

دو طرف آمادگی خود را برای ادامه گفت‌وگوها اعلام و خاطرنشان کردند که پس از راه‌اندازی نشدن کریدورهای بشردوستانه در دوشنبه گذشته، پیشرفت‌هایی در زمینه باز کردن این کریدورها حاصل شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------