آمریکا و ناتو در حال برنامه ریزی اضطراری برای حمله احتمالی روسیه/ کشته شدن ۱۳۵۱ نظامی روس در اوکراین



جیک سالیوان،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که آمریکا و ناتو درحال برنامه ریزی اضطراری برای حمله احتمالی روسیه هستند.

به گزارش ایرنا، مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه به وقت محلی در مصاحبه با خبرنگاران در هواپیمای "ایرفورس وان" تایید کرد که کاخ سفید یک تیم با عنوان"تیم ببر" متشکل از کارشناسان برای انجام برنامه ریزی اضطراری در صورت حمله شیمیایی روسیه، ایجاد کرده است.

 

سالیوان درحالی که به همراه جو بایدن رییس جمهوری آمریکا امروز به لهستان سفر کرده است در خصوص تحریم های روسیه گفت که آمریکا معتقد است هنوز برای تحمیل هزینه های غیر نظامی بیشتر علیه روسیه ظرفیت دارد.

 

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد: ما معتقدیم که هنوز ظرفیت تحمیل هزینه های اضافی غیر نظامی بر روسیه را داریم. البته اقدامات بیشتری برای شدیدتر کردن تحریم ها وجود دارد و ما دائماً آنها را بررسی خواهیم کرد.

 

***

 

روسیه از کشته شدن ۱۳۵۱ نظامی خود در اوکراین خبر داد

وزارت دفاع روسیه در تازه‌ترین گزارش خود از آمار تلفات جنگ اوکراین اعلام کرد که تاکنون ۱۳۵۱ نظامی روس کشته و ۳۸۲۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

 

به گزارش شفقنا به نقل از آرتی عربی، طبق گزارش این وزارتخانه در سی‌امین روز حمله روسیه به اوکراین، نزدیک به ۳۰ هزار نیروی اوکراینی کشته و زخمی شده‌اند که از این میان بیش از ۱۴ هزار نفر کشته و حدود ۱۶ هزار تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

 

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود همچنین گفت که در یک ماه اخیر به همه اهداف مرحله اول عملیات دست یافته و نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش اوکراین را به طور کامل نابود کرده و دیگر اثری از نیروی دریایی این کشور نیز وجود ندارد.

 

طبق این گزارش، ارتش روسیه از مجموع ۲۴۱۶ تانک و خودروی زرهی ارتش اوکراین، ۱۵۸۷ دستگاه از آن‌ها را منهدم کرده است. همچنین از ۱۵۲ جنگنده ارتش اوکراین ۱۱۲ جنگنده نابود شده و از ۷۵ بالگرد نظامی، ۳۶ فروند توسط نیروهای روس، منهدم شده‌اند. وزارت دفاع روسیه سپس اعلام کرد که توانسته ۳۵ پهپاد «بیرقدار» ساخت ترکیه را رهگیری و ساقط کند.

 

***

 

رئیس ستاد ارتش روسیه از برنامه‌های‌شان در اوکراین سخن گفت | تمرکز اصلی در این منطقه است

رئیس ستاد ارتش روسیه می‌گوید، نیروهای نظامی این کشور اکنون تلاش اصلی خود را بر «آزادسازی کامل» منطقه دونباس شرقی اوکراین متمرکز کرده‌اند.

 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که روسیه دو گزینه را برای «عملیات نظامی ویژه» خود در نظر گرفته است؛ یکی تمام اوکراین و دیگری تمرکز بر دونباس.

 

این اظهارات که توسط خبرگزاری‌های دولتی روسیه منتشر شده است، به کاهش احتمالی اهداف جنگی روسیه اشاره می‌کند. نیروهای روسیه با مقاومت شدیدی در شمال اوکراین و اطراف کی‌یف روبرو شده‌اند.

 

سرگئی رودسکوی، رئیس بخش عملیاتی اصلی ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت: «۹۳ درصد از استان لوهانسک و ۵۴ درصد از استان دونتسک تحت کنترل روسیه است.»

 

او افزود که روسیه اکثریت قریب به اتفاق نیروی هوایی و نیروی دریایی اوکراین را نابود کرده است و این نشان‌دهنده پایان موفقیت آمیز مرحله اول درگیری است.

 

با این حال، وزارت دفاع حمله به شهرهای اوکراین را که محاصره شده بودند رد نکرد و گفت روسیه به هر اقدامی برای بستن حریم هوایی بر فراز اوکراین فورا واکنش نشان خواهد داد؛ چیزی که رئیس جمهور زلنسکی بارها از آن خواسته است.

 

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد روسیه به عملیات خود تا رسیدن به اهداف تعیین شده توسط پوتین ادامه خواهد داد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------