بایدن: پوتین درحال مجازات مشاوران خود است/ واکنش آمریکا به تقاضای روبل در ازای گاز توسط روسیه



جو بایدن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شد نشانه‌هایی وجود دارد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در حال منزوی کردن خود و مجازات برخی از مشاورانش است.

به گزارش ایرنا، بایدن روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران با بیان این ادعا افزود که آمریکا شواهد قطعی در این خصوص در اختیار ندارد.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه  آیا مشاوران پوتین اطلاعات لازم و کافی را در اختیار او قرار نمی دهند؟ گفت که جواب این سوال هنوز مشخص نیست.

 

رئیس جمهوری آمریکا افزود: گمانه ‌زنی‌های زیادی وجود دارد، اما به نظر می‌رسد که او – نمی توانم با قطعیت بگویم - در انزوا قرار دارد و نشانه‌هایی وجود دارد که پوتین برخی از مشاورانش را اخراج کرده یا در حصر خانگی قرار داده است.

 

بایدن اضافه کرد که نمی خواهم درحال حاضر روی این مساله حساب باز کنم زیرا ما هم اکنون شواهد قطعی در این خصوص نداریم.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد که درباره اینکه پوتین تمام نیروهایش را از اطراف کی یف پایتخت اوکراین خارج کند، تردید دارد.

 

بایدن گفت تاکنون هیچ مدرک روشنی مبنی بر اینکه او همه نیروهایش را از کی یف خارج می کند، وجود ندارد.  رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد همچنین شواهدی وجود دارد که او در حال تقویت نیروهای خود در منطقه دونباس است. من در این خصوص کمی تردید دارم.

 

وی افزود به نظر می رسد پوتین تاکنون  همه نیروهای خود را خارج نکرده است . شواهدی وجود ندارد که او نیروهایش را از اطراف کی یف بیرون خارج کرده و به سمت جنوب حرکت می کند.

 

***

 

پنتاگون: نشانه‌ای از تصمیم روسیه برای استفاده از سلاح هسته‌ای وجود ندارد

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، پنتاگون نشانه‌ای از تصمیم روسیه برای استفاده از سلاح هسته‌ای ندیده است.

 

جان کربی سخنگوی پنتاگون پنجشنبه شب در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: ما هیچ فعالیتی از سوی روسیه که ارزیابی ما یا موضع بازدارندگی راهبردی ما را تغییر دهد، ندیده‌ایم. 

 

وی افزود: درحال حاضر هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که روس‌ها درحال آماده‌سازی خود برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای هستند.

 

آمریکا خواهان بازگشت وضعیت مرزهای اوکراین به پیش از تهاجم روسیه است

کربی در جریان کنفرانس مطبوعاتی پنجشنبه شب تاکید کرد: ما خواهان احترام به حق حاکمیت اوکراین هستیم. تمامیت ارضی اوکراین باید مانند قبل از حمله روسیه در ماه فوریه مورد احترام قرار گیرد. 

 

کربی گفت، تعداد کمی از نیروهای روسیه در اوکراین درحال تغییر موضع هستند اما نشانه‌ای از بازگشت آن‌ها به روسیه وجود ندارد.

 

وی افزود: مشخص نیست این نیروها به کجا می‌روند اما آمریکا هیچ نشانه‌ای از بازگشت آن‌ها به خانه نمی‌بیند. بهترین ارزیابی آمریکا این است که این نیروهای روسیه احتمالا درحال تغییر موضع به بلاروس هستند تا خود را تقویت نمایند. 

 

***

 

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: تقاضای روبل در ازای گاز نشان دهنده درماندگی روسیه است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد که تقاضای روسیه برای دریافت روبل در ازای خرید گاز از این کشور نشان دهنده درماندگی مسکو است.

 

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد این درخواست از سوی روسیه نشان دهنده درماندگی مسکو است. 

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: کشورهایی که در لیست کشورهای «غیردوست» قرار گرفته‌اند باید از ابتدای ماه آوریل (روز جمعه)، هزینه گاز را به روبل بپردازند. 

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------