دولت لبنان اعلام ورشکستگی کرد/ رئیس بانک مرکزی تکذیب کرد



ورشکستگی لبنان،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
معاون نخست وزیر لبنان در یک گفت و گوی تلویزیونی از ورشکستگی دولت و بانک مرکزی این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های لبنان امروز (دوشنبه) نوشتند که «سعادة الشامی» با حضور در یک برنامه که از شبکه «الجدید» پخش شد، وضعیت اسفبار که از حدود سه سال پیش لبنان آن را تجربه می‌کند و بحران اقتصادی کُشنده که موسسات دولتی را خسته کرده و عواقب بررگی بر شهروندان داشته است را تشریح کرد. 

 

وی با اعلام اینکه دولت و بانک مرکزی لبنان ورشکسته شده اند، اشاره کرد که زیان وارده بین دولت، بانک مرکزی، بانک‌ها و سپرده گذاران توزیع می‌شود اما درصد آن را مشخص نکرد. 

 

الشامی افزود: در مورد توزیع زیان اختلاف نظر وجود ندارد، زیان‌ها بین دستگاههای ذیربط از دولت تا بانک مرکزی، بانک‌های دیگر و سرمایه گذاران توزیع می‌شود اما دولت و بانک مرکزی لبنان ورشکسته شد و زیان رخ داده است و ما سعی خواهیم کرد تا زیان‌های مردم کاهش یابد.  

 

معاون نخست وزیر لبنان  اظهار داشت: یک حقیقت وجود دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و نمی‌توانیم در حالت انکار زندگی کنیم و نمی‌توانیم همه آن‌ها را به روی همه مردم باز کنیم و ای کاش در حالت عادی بودیم. 

 

وی تاکید کرد که این ضرر نتیجه سیاست‌هایی است که در طول دهه‌ها به آن اعتماد شده است. 

 

الشامی درباره مذاکرات لبنان با صندوق بین‌المللی پول گفت: پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم و امیدواریم به توافق نهایی برسیم، چه در این دوره و یا در دور دیگری. 

 

وی در عین حال ابراز عقیده کرد که دولت لبنان تا پایان دوره کنونی موفق به دستیابی به توافق با صندوق بین المللی پول خواهد شد. 

 

بانک جهانی پیش از این اعلام کرده بود که بحران شدید اقتصادی و مالی که لبنان از آن رنج می‌برد احتمالا" در زمره یکی از بدترین بحران‌هایی طبقه بندی می شود که جهان در بیش از ۱۵۰ سال گذشته شاهد آن بوده است .

 

 رئیس بانک مرکزی لبنان: ورشکسته نشده‌ایم

رئیس بانک مرکزی لبنان دوشنبه شب اعلام کرد که آنچه درباره ورشکستگی بانک مرکزی گفته شده، صحت ندارد.

 

«ریاض سلامه» گفت: آنچه در مورد ورشکستگی بانک مرکزی منتشر شده نادرست است.

 

وی افزود: با وجود خساراتی که به بخش مالی لبنان وارد شده است، بر اساس طرح بهبود اقتصادی که دولت لبنان تدوین کرده و با همکاری صندوق بین‌المللی پول اجرایی خواهد شد، تلاش می‌شود که خسارات وارده به بخش مالی کشور جبران شود.

 

رئیس بانک مرکزی لبنان اضافه کرد: بانک مرکزی همچنان به وظایف خود بر اساس ماده ۷۰ قانون پولی و بانکی ادامه می‌دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------