اسرائیل: روسیه در اوکراین مرتکب جنایت جنگی شده است/ موضع‌گیری تند وزیر خارجه آمریکا علیه روسیه



وزیر خارجه اسرائیل،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه مدعی شد که روسیه در حال ارتکاب جنایت جنگی در اوکراین است.

به گزارش فارس، «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در پیامی در توییتر نوشت که روسیه در حال ارتکاب جنایت جنگی در اوکراین است.

 

وی در این پیام نوشت: «تصاویر و شواهد از اوکراین وحشتناک است. نیروهای روس علیه مردم غیرنظامی بی دفاع جنایت جنگی مرتکب شده‌اند. من قویا این جنایات جنگی را محکوم می‌کنم».

 

***

 

نفتالی بنت کشتار غیرنظامیان در شهر بوچا را محکوم کرد

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، روز سه‌شنبه کشتار غیرنظامیان در شهر بوچا را محکوم کرد، اما از متهم کردن نیروهای روسی به عنوان مسئول این کشتارها خودداری کرد.

 

اسرائیل با اشاره به تلاش‌های نفتالی بنت برای «میانجی‌گری صلح» بین دو طرف درگیر از انتقاد تند علیه روسیه خودداری کرده است.

 

***

 

موضع‌گیری تند وزیر خارجه آمریکا علیه روسیه

وزیر خارجه آمریکا امروز در سخنانی به بهانه وقوع جنایت ادعایی در شهر «بوچا» در حومه شهر کی یف پایتخت اوکراین، موضع‌گیری تندی را علیه روسیه مطرح کرد.

 

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز سه شنبه در سخنانی ادعا کرد: تصاویر جنایت های روسیه در اوکراین را جهان در شهر «بوچا» (در حومه شهر کی یف) مشاهده کرده است!

 

وزیر خارجه آمریکا در این باره گفت: همانطور که روسیه در حال عقب‌ نشینی از بخش‌ هایی از اوکراین است، جهان هم مرگ و ویرانیِ برجای مانده از اقدام مسکو را می بیند!

 

وی در ادامه مدعی شد: تصاویر منتشره از بوچا عزم ما و کشورهای جهان را برای اطمینان از پاسخگو قرار دادن مسببین این اعمال تقویت می کند!

 

***

 

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: تهاجم روسیه بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت اروپا است

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که حمله روسیه به اوکراین "بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت اروپا و شاید جهان" در 42 سال خدمت او در ارتش آمریکا است.

 

مارک میلی در نشست روز سه شنبه به وقت محلی، استماع کنگره گفت: تهاجم روسیه به اوکراین نه تنها صلح و ثبات اروپا، بلکه جهانی را که والدین من و نسلی از آمریکایی‌ها برای دفاع از آن سخت جنگیدند، تهدید می‌کند.

 

وی ادامه داد: به رغم حمله وحشتناک روسیه به نهادهای آزادی، دیدن اعتراضات جهانی و مخالفت همیشگی با جنگ در اروپا دلگرم کننده است.

 

میلی افزود: ارتش آمریکا آماده انجام هر کاری برای حفظ صلح و ثبات در قاره اروپا است، صلحی که ثبات جهانی و نظم بین‌المللی را تضمین می‌کند که در آن همه کشورها می توانند در محیطی صلح آمیز پیشرفت کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------