بایدن: حمله روسیه به ایستگاه قطار اوکراین جنایت پوتین وحشتناک است/ انگلیس: جنایات در اوکراین بدون مجازات نخواهد ماند



جو بایدن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا حمله موشکی به ایستگاه قطار کراماتورسک در اوکراین را که منجر به کشته شدن ده‌ها غیرنظامی شد "یک جنایت وحشتناک دیگر توسط روسیه" خواند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه به وقت محلی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ما به کمک های امنیتی و تحویل تسلیحات به اوکراین ادامه خواهیم داد.

 

بایدن افزود: ما همزمان با مستند کردن اقدامات روسیه، از متحدان و شرکای خود برای تحقیقات در خصوص این حمله حمایت خواهیم کرد و روسیه  را پاسخگو خواهیم ساخت.

 

***

 

فرانسه: حمله به ایستگاه قطار در اوکراین "جنایت علیه بشریت" است

وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد، حمله به ایستگاه راه آهن کراماتورسک در اوکراین را می‌توان در دسته "جنایت علیه بشریت" قرار داد.

 

"ژان ایو لودریان" وزیر امور خارجه فرانسه روز جمعه به شبکه تلویزیونی "فرانس ۵ " گفت: آن‌ها ایستگاهی را هدف قرار دادند که در آن پناهجویان و غیرنظامیان حضور داشتند. بنابراین، این حمله می‌تواند به عنوان جنایت علیه بشریت تلقی شود.

 

وی همچنین از کارشناسان خواست تا برای جمع‌آوری شواهد به محل حادثه در کراماتورسک بروند تا بتوان عاملان این حمله را مورد بازخواست قرار داد. 

 

***

 

انگلیس: جنایات روسیه در اوکراین بدون مجازات نخواهد ماند

نخست وزیر انگلیس با تاکید بر این که جنایات روسیه در اوکراین بدون مجازات نخواهد ماند، گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نتوانست اروپا را تجزیه کند.

 

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز جمعه در کنفرانس خبری مشترک با «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان تصریح کرد: انگلیس سامانه‌های پدافند هوایی و موشک‌های ضدتانک به اوکراین ارسال می کند.

 

نخست وزیر انگلیس همچنین در خصوص گفت و گوهایش با صدراعظم آلمان گفت: برای همکاری در زمینه انرژی توافق کردیم.

 

جانسون از تصمیم آلمان برای تنوع بخشی به منابع انرژی و توقف اتکا به گاز روسیه قدردانی کرد و افزود: ما با آلمان کار می کنیم تا برای همیشه اتکا به انرژی روسیه را متوقف کنیم.

 

او افزود: پوتین اروپا را تحت فشار قرار داد تا به طور جمعی خود را مسلح کند. او در عین حال خاطرنشان کرد: انگلیس تجهیزات نظامی بیشتری را به عنوان بخشی از کمک هایمان به اوکراین ارسال خواهد کرد.

 

او تاکید کرد: ما بنگاه های اقتصاد روسیه را هدف قرار می دهیم تا ماشین جنگی را فلج کنیم.

 

نخست وزیر انگلیس گفت: روسیه مسوول تمام جنایات خود در اوکراین خواهد بود.

 

جانسون ادامه داد: ما میلیون‌ها پوند کمک نظامی به اوکراین کردیم تا توانایی‌های رزمی این کشور را افزایش دهیم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------