آمریکا: قدرت روسیه به شدت کاهش یافته/ ایتالیا: جنگ جهانی شروع شده است



آنتونی بلینکن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که طرح اولیه روسیه برای تسلط بر اوکراین با شکست فاجعه باری روبرو شده است.

به گزارش ایسنا، "آنتونی بلینکن" وزیر خارجه آمریکا امروز در سخنانی گفت که آنچه در اوکراین دیده شد، در واقع یک شکست استراتژیک برای روسیه است و طرح اولیه مسکو برای تسلط بر اوکراین با شکست فاجعه باری روبرو شد.

 

بلینکن افزود: اوکراین اکنون متحدتر است و برای مدت طولانی‌تری به عنوان یک کشور مستقل داری حاکمیت باقی خواهد ماند.

 

وی تصریح کرد: قدرت روسیه به شدت کاهش یافته است و غرب امروز بیش از هر زمان دیگری متحد شده است.

 

بلینکن افزود: روسیه م‌ خواست اوکراین را تحت سلطه خود درآورد، قدرت خود را نشان دهد و غرب را دچار دودستگی کند، اما در همه این موارد شکست خورد.

 

وی تأکید کرد که آینده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه توسط مردم آن کشور تعیین می‌شود و  چگونگی پایان جنگ در اوکراین بستگی به خواسته اوکراینی‌ها و رهبران منتخب آنها دارد.

 

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت که تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه ابدی نیست و به منظور تغییر رفتار آن است.

 

***

 

ایتالیا: جنگ جهانی شروع شده است

وزیر خارجه ایتالیا در اظهاراتی در خصوص بحران در اوکراین، گفت جنگ جهانی در جریان است فقط جنبه آن نظامی نیست.

 

به گزارش فارس، «لوئیجی دی مایو» وزیر امور خارجه ایتالیا گفت جنگ جهانی هم‌اکنون در جریان است فقط جنبه آن نظامی نیست.

 

به گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، وی در این خصوص اظهار داشت: ما از مشارکت نظامی ناتو در درگیری در اوکراین حمایت نخواهیم کرد، زیرا منجر به یک جنگ جهانی خواهد شد. ما در حال حاضر در جنگ جهانی هستیم اما نه از نقطه نظر نظامی.

 

***

 

زلنسکی: روسیه به دنبال هدف قرار دادن کل اروپا است

رئیس‌جمهور اوکراین به منظور جلب حمایت جهان مدعی شده که هدف روسیه به اوکراین ختم نمی‌شود و این کشور قصد دارد اروپا را هدف بگیرد.

 

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی اواخر شب گذشته (شنبه) خود برای مردم کشورش مدعی شد که تهاجم روسیه «فقط به اوکراین محدود نمی‌شود و کل پروژه اروپا هدف روسیه است».

 

روزنامه «اسکاتسمن» در این خصوص گزارش کرد، رئیس‌جمهور اوکراین با متهم کردن روسیه برای تلاش برای هدف گرفتن اروپا گفت: «به این دلیل است که وظیفه اخلاقی تمامی دموکراسی‌ها و تمامی نیروهای اروپا است که از شوق اوکراین برای صلح حمایت کنند. این در حقیقت راهبرد دفاعی برای هر کشور متمدن است».

 

زلنسکی همچنین از رهبران انگلیس و اتریش برای سفر روز شنبه به کی‌یف پایتخت اوکراین و تعهد برای ارائه کمک به این کشور اروپایی قدردانی کرد و همچنین و از رئیس کمیسیون اروپا و نخست وزیر کانادا به خاطر راه‌اندازی کمپین جمع آوری کمک‌های مالی جهانی برای اوکراینی‌هایی که خانه‌هایشان را ترک کرده‌اند، تشکر کرد. در این کمپین آنطور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، بیش از 10 میلیارد یورو جمع آوری شده است.

 

زلنسکی در ادامه خواستار تحریم کامل نفت و گاز روسیه شد و صادرات نفت و گاز روسیه را منابع «اعتماد به نفس و مصونیت از مجازات» روسیه اعلام کرد و گفت: «نباید برای آزادی منتظر ماند. هنگامی که استبداد تجاوز خود را به هر چیزی که صلح را در اروپا حفظ می‌کند آغاز می کند، باید فوراً اقدام کرد».

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------