روسیه، اوکراین را به حملات بیشتر به کی‌یف تهدید کرد/ زلنسکی: تهاجم روسیه یک خودکشی است



سخنگوی وزرات دفاع روسیه،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
سخنگوی وزرات دفاع روسیه در اشاره به حمله دیروز اوکراین تهدید کرد، در صورت ادامه حمله تروریستی یا خرابکاری در خاک روسیه، تعداد و مقیاس حملات موشکی مسکو علیه اهدافی در کی‌یف افزایش خواهد یافت.

به گزارش فارس به نقل از اسپوتنیک، ارتش روسیه اعلام کرد در صورت حمله کی‌یف به قلمرو روسیه، حملات بیشتری علیه اهداف در پایتخت اوکراین انجام خواهد داد.

 

روز پنجشنبه دو بالگرد جنگی اوکراینی وارد حریم هوایی روسیه شدند و حداقل شش حمله به ساختمان‌های مسکونی در منطقه «بریانسک» انجام دادند.

 

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) گفت که مسکو در پاسخ به هرگونه حمله یا خرابکاری در خاک روسیه، مقیاس حملات موشکی خود را به اهدافی در کی‌یف افزایش خواهد داد. کوناشنکوف به خبرنگاران گفت: تعداد و مقیاس حملات موشکی علیه اهداف در کی‌یف در پاسخ به دستور رژیم ملی‌گرای کی‌یف برای هرگونه حمله تروریستی یا خرابکاری در خاک روسیه افزایش خواهد یافت.

 

وی در خصوص تازه‌ترین تحولات میدانی جنگ اوکراین هم گفت که موشک‌های کروز بسیار دقیق کالیبر در طول شب یک مرکز نظامی در حومه کی‌یف را هدف قرار دادند. به گفته وی، در نتیجه حمله به کارخانه نظامی «ویزار ژولیانی»، کارگاه‌های تولید و تعمیر سامانه‌های موشکی ضد هوایی دوربرد و میان‌برد و همچنین موشک‌های ضد کشتی منهدم شد.

 

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد سامانه اس-۴۰۰ این کشور، بالگرد ام‌آی-۸ اوکراینی را که روز قبل به روستای «کلیموو» در منطقه بریانسک حمله کرده بود، سرنگون کرد. خبرگزاری فرانسه هم به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد «۳۰ مزدور لهستانی» در اوکراین کشته شدند. طبق گزارش «اسکای نیوز»، وزارت دفاع روسیه همچنین از کنترل کامل بر کارخانه فولاد «ایلیچ» در ماریوپل خبر داد. 

 

***

 

زلنسکی: تهاجم روسیه یک خودکشی است

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در سخنانی به مناسبت پنجاهمین روز تهاجم نظامی روسیه، خطاب به مردم اوکراین گفت که این تهاجم بی‌معنی و یک خودکشی است.

 

زلنسکی پنجشنبه شب با تاکید بر اینکه جهان نباید در وضع تحریم‌های بیشتر علیه روسیه شک داشته باشد مدعی شد که نیروهای روسیه در اوکراین درحال تکرار وقایعی هستند که اروپا در جنگ جهانی دوم شاهد آن‌ها بود.

 

وی با ادعای اینکه نیروهای روسیه درحال تخریب کامل شهرها و روستاها در منطقه دونباس هستند به گونه‌ای که می‌خواهند هیچ انسانی در این منطقه باقی نماند گفت: اینها نشان دهنده بی‌معنی بودن تهاجم روسیه است. این کشور با سلاح‌های خود درحال سوزاندن همه ارزش‌هایی است که از آن دفاع می‌کند و درحال نابودی فرهنگ و زبان روسی است.

 

به گزارش ایرنا، پیش از این ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از جو بایدن همتای آمریکایی خود به خاطر استفاده از عبارت "نسل کشی" در توصیف تهاجم روسیه به اوکراین تشکر کرد.

 

پارلمان اوکراین عصر پنجشنبه لایحه‌ای را به تصویب رساند که در آن اقدامات ارتش روسیه در این کشور نسل کشی نام گرفته است.

 

***

 

شهردار ملیتوپل: روسیه بیش از یکصد شهروند این شهر را ربوده است

شهردار ملیتوپل، در جنوب شرقی اوکراین، ارتش روسیه را به ربودن بیشتر از یکصد شهروند اوکراینی از این شهر متهم کرده است.

 

ایوان فدروف می گوید این افراد ''گاه برای چند ساعت و گاه چند روز'' در اختیار نظامیان روسیه بوده‌اند و به این کشور منتقل شده اند.

 

آقای فدروف که هنگام اشغال این شهر به اسارت درآمده بود، بعد از چند روز با ۹ اسیر روس معاوضه شد.

 

به گفته آقای فدروف، سرهی پریما رییس شورای شهر ملیتوپل از جمله بازداشت‌شدگان است.

 

به گفته فدروف، روسیه با ربودن فعالان اوکراینی سعی دارد آنها را به اعتراف اجباری در برابر تلویزیون وادار کند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------