ژاپن برای اولین بار در ۲۰ سال گذشته جزایر مورد مناقشه با روسیه را «اشغالی» نامید



اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید
رسانه‌های ژاپن امروز (جمعه) بر اساس گزارشی از سوی وزارت خارجه این کشور به دولت گزارش دادند که توکیو برای نخستین بار وضعیت جهان را رقابتی بین دولت های ایالات متحده و چین توصیف کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، این گزارش از سوی وزارت خارجه ژاپن به صورت سالانه به دولت ارائه می‌شود و بر اساس آن، جهان از رهبری ایالات متحده که صلح و رفاه را تضمین می‌کند، به رقابت بین ایالات متحده و چین تبدیل شده است.

 

در این سند همچنین آمده است، برخی از کشورهای در حال توسعه حضورشان را در جهان تقویت کرده‌اند. ائتلاف بین آمریکا و ژاپن نیز به طرز چشمگیری رشد داشته است.

 

در ادامه این گزارش همچنین آمده است، دولت توکیو جزایر کوریل جنوبی را منطقه‌ای می‌داند که به صورت غیرقانونی توسط روسیه اشغال شده است.

 

وزارت خارجه ژاپن برای اولین بار در ۲۰ سال گذشته، وضعیت چهار جزیره مورد مناقشه با روسیه را اشغالی نامید. آخرین باری که وزارت خارجه ژاپن از واژه اشغالی برای وضعیت جزایر کوریل استفاده کرده بود سال ۲۰۰۳ بود.

 

جزایر کوریل (نام روسی) که در ژاپن به آنها سرزمین‌های شمالی اطلاق می‌شود از زمان جنگ جهانی دوم میان دو کشور مورد مناقشه است. ژاپن روسیه را متهم کرده که این جزایر را به زور تصرف کرده و ژاپنی‌ها را از این ۴ جزیره بیرون کرده است.

 

وزارت خارجه ژاپن اعلام کرد: بزرگترین نگرانی بین ژاپن و روسیه سرزمین‌های شمالی است؛ توکیو آنها را سرزمین‌های ژاپنی می‌داند که ژاپن بر آنها حقوق حاکمیتی دارد، اما در حال حاضر به‌طور غیرقانونی توسط روسیه اشغال شده‌اند.

 

این اقدام در پی تصمیم روسیه در عدم مذاکرات برای توافق صلح با ژاپن، توقف سفر بدون ویزا برای شهروندان ژاپنی به جزایر کوریل و خروج از گفت‌وگوها با توکیو گرفته شده است.

 

روسیه نیز در واکنش به پیوستن توکیو به تحریم‌ها علیه مسکو دست به اقدامات زده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------