بایدن: زلنسکی نمی‌خواست اطلاعات آمریکا را بشنود/ زلنسکی: آینده در میدان جنگ رقم می‌خورد



جو بایدن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که همتای اوکراینی او به هشدارهایش مبنی بر اینکه روسیه به اوکراین حمله خواهد کرد، قبل از آغاز حمله در ۲۴ فوریه، بی‌اعتنایی کرده بود.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست، "جو بایدن" رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه در یک مراسم سیاسی جمع‌آوری کمک مالی در لس آنجلس گفت: می‌دانم که بسیاری از مردم فکر می‌کردند که من شاید اغراق می‌کنم، اما من می‌دانستم و ما اطلاعاتی داشتیم که نشان می‌داد او (ولادیمیر پوتین) فراتر از مرز می‌رود.

 

او افزود: هیچ شکی نبود اما ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین نمی‌خواست این را بشنود، مثل خیلی از مردم.

 

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت احتمال اینکه ولادیمیر پوتین حمله‌ای تمام عیار به راه می‌انداخت، به نظر دور از ذهن می‌آمد. او افزود: درک می‌کنم که چرا آنها نمی‌خواستند این حرف را بشنوند.

 

بایدن، پوتین را به "تلاش برای محو فرهنگ و نه فقط ملت" اوکراین متهم کرد و گفت که رهبر روسیه کی‌یف را "در جایگاه مادر روسیه" می‌بیند.

 

***

 

زلنسکی: آینده در میدان جنگ رقم می‌خورد

زلنسکی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین باردیگر بر سر ارسال سریع‌تر تسلیحات غربی تاکید کرد. مشاور زلنسکی گفت توسط توپخانه تحویل گرفته شده از غرب ۶۰۰ سرباز روس تنها در ظرف یک روز کشته شده‌اند.

 

زلنسکی در سخنرانی ویدئویی روزانه خود گفت که دولت اوکراین برای بازسازی آماده می‌شود اما نبردهای سخت کنونی تعیین می‌کنند چه زمانی بازسازی فرا می‌رسد. زلنسکی تاکید کرد که آینده در میدان نبرد تعیین می‌شود. 

 

زلنسکی همچنین گفت روسیه می‌خواهد همه شهرهای دونباس را مانند ماریوپل نابود کند.

 

او تاکید کرد در شهرهای اوکراین که زمانی سرشار از شادی و خوشبختی بوده اکنون لکه‌های سیاه ناشی از آتش‌سوزی، چاله‌های انفجار باقی مانده است و این آن چیزی است که روسیه می‌تواند به همسایگان خود، در اروپا و جهان بدهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------