آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

انگلیس: ایران با حمایت از حماس، حوثی‌های یمن و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا…

از قهرمان بیروت کمتر حرف زده شد (+عکس)



عادل ترموس با فداکاری خود مانع تلفات بیشتر انفجارهای تروریستی ضاحیه بیروت شده و در این راه جان خود را از دست داده است.

 پس از حملات تروریستی جمعه شب به پاریس این روزها در رسانه ها و شبکه های مجازی اخبار مربوط به این حمله در صدر خبرها قرار گرفته است و حتی بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی در جهان و ایران با قرار دادن پرچم فرانسه در "پروفایل" خود با قربانیان حادثه تروریستی پاریس ابراز همدردی کرده اند.

این در حالی است که تنها کمتر از 24 ساعت پیش از حمله تروریست ها به پاریس انفجاری تروریستی مهیب در منطقه شیعه نشین ضاحیه در جنوب بیروت بیش از 40 کشته و دستکم 200 زخمی برجای گذاشت.

پنج شنبه شب گذشته در اثر انفجار دو عامل انتحاری در ضاحیه یکی از بزرگ ترین حملات تروریستی به لبنان از زمان پایان جنگ داخلی این کشور صورت گرفت که در جریان آن صدها تن کشته و زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و فردای همان شب شهر پاریس آماج حملات تروریستی قرار گرفت، اما این بار واکنش رسانه ها و شبکه های مجازی به این حادثه بسیار متفاوت بود، در حالی که یک اتفاق مشابه در فاصله یک روز از سوی یک گروه تروریستی در دو نقطه متفاوت از جهان روی داده بود.

قهرمان بیروت
در جریان انفجار بیروت و در همان شب "عادل ترموس" شهروند شیعه لبنانی به طور اتفاقی در حال عبور از منطقه بوده است که با تروریست های انتحاری مواجه می شود.


بر اساس گزارشی که روزنامه حریت ترکیه از این واقعه منتشر کرده است ترموس همان شب به همراه دختر کوچکش در محل حادثه بوده است و وقتی متوجه قصد و نیت تروریست های انتحاری می شود خود را روی تروریست انتحاری دوم که جلیقه انفجاری پوشیده بود می اندازد و این گونه با انفجار زودتر تروریست انتحاری در مکانی خلوت تر تلفات حمله تروریستی به ضاحیه به حداقل خود می رسد.

در خبرهای نخستین درباره این حادثه آمده بود که دختر کوچک او نیز در این حادثه کشته شده است اما خوشبختانه به دختر کوچک این مرد جوان شیعه لبنانی آسیبی نرسیده است.

رسانه های لبنانی و شبکه های اجتماعی در این کشور ترموس را یک قهرمان لقب داده و بسیاری از شهروندان لبنانی و طرفداران حزب الله  در مراسم تشییع پیکر او به طور گسترده حضور یافته اند و او را در روز 13 نوامبر (4 روز پیش) با لقب "قهرمان لبنان" به خاک سپردند.

اخبار,اخبار بین الملل,ترموس

 

اخبار,اخبار بین الملل,ترموس

 

اخبار,اخبار بین الملل,ترموس

 

اخبار بین الملل - عصرایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------