۶ کار عادی که ملکه بریتانیا هرگز در عمرش انجام نداده



اخبار,اخباربین الملل,ملکه بریتانیا

ملکه ی نود و سه ساله ی بریتانیا، طولانی ترین دوره ی سلطنت در تاریخ این کشور را داشته، تا به حال با دوازده رئیس جمهور آمریکا ملاقات کرده، بارها به دور دنیا سفر کرده و به خاطر مقام سلطنتی اش از بهترین امکانات و خاص ترین مزایا برخوردار بوده، با این حال، کارهای ساده و عادی ای هست که هرگز در زندگی اش آن ها را تجربه نکرده. در ادامه با این موارد آشنا خواهیم شد.

۱- هرگز رأی نداده

اخبار,اخباربین الملل,ملکه بریتانیا


از نظر قانونی، ملکه اجازه ی رأی دادن دارد. اما طبق پروتکل دربار بریتانیا، ملکه الیزابت دوم باید در مسائل سیاسی بی طرف باقی بماند و «نمی تواند رأی دهد یا در انتخاب شرکت کند». گرچه این قوانین در مورد دیگر اعضای خاندان سلطنتی آنقدرها سختگیرانه نیست. یکی از سخنگوهای کاخ باکینگهام یک بار در مصاحبه ای با وبسایت Newsweek اظهار کرد که افراد «نزدیک به ملکه» در خاندان سلطنتی «طبق عرف» از حق خود برای رأی دادن استفاده نمی کنند که این مسأله شامل پرنس چارلز، پسران او و دیگر افراد خاندان می شود، یعنی به احتمال زیاد ملکه الیزابت دوم حتی زمانی که هنوز به سلطنت نرسیده و یک پرنسس بود هم هرگز در هیچ انتخاباتی رأی نداده بود.

۲- هرگز به مدرسه نرفته

اخبار,اخباربین الملل,ملکه بریتانیا


ملکه الیزابت دوم گرچه هرگز در یک کلاس درس واقعی حضور نداشته، اما تحصیلات بالایی دارد. او و خواهرش، پرنسس مارگارت، به طور خصوصی توسط بهترین معلم های سرخانه ای در بریتانیا آموزش دیدند که خاندان سلطنتی قادر به استخدام شان بودند. الیزابت دوم حتی درس تاریخ مشروطیت و حقوق خوانده تا خود را برای نقش ملکه که در آینده برعهده اش گذاشته می شد آماده کند.

۳- هرگز حسابی در شبکه های اجتماعی نداشته

اخبار,اخباربین الملل,ملکه بریتانیا


بیشتر اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا حساب شخصی ای در شبکه های اجتماعی ندارند (جز پرنس اندرو، پسر ملکه و دخترش پرنسس اوژنی که حساب شخصی خودشان را در اینستاگرام دارند). اما ممکن است دلیل آن این باشد که کاخ کنزیگتون یک حساب کاربری در توئیتر دارد که اخبار و تصاویر مربوط به آن ها را منتشر می کند.

۴- هرگز امتحان رانندگی نداده

اخبار,اخباربین الملل,ملکه بریتانیا


از آنجایی که در بریتانیا گواهینامه های رانندگی به نام ملکه صادر می شوند، او می تواند در هر زمان و مکانی که مایل باشد بدون داشتن گواهینامه رانندگی کند. ملکه حتی زمانی که به سلطنت نرسیده و پرنسس بود هم نیازی به گذراندن امتحان رانندگی نداشت، چون اعضای خاندان سلطنتی با راننده ی مخصوص خود از جایی به جایی دیگر برده می شوند. با این حال، الیزابت دوم در جریان جنگ جهانی دوم رانندگی را یاد گرفت. او در دوران جنگ راننده ی کامیون کمک های اولیه بود. مقام سلطنتی ملکه امکان گرفتن امتحان رانندگی را هم از او سلب می کند.

۵- هرگز یک کار تمام وقت نداشته

اخبار,اخباربین الملل,ملکه بریتانیا


ملکه بریتانیا هرگز در زندگی اش مجبور نبوده یک شغل تمام وقت داشته باشد. گرچه ملکه بودن خود یک شغل شبانه روزی محسوب می شود، اما شکی نیست که مزایای این شغل ارزشش را داشته. طبق تخمین های وبسایت فوربس در سال ۲۰۱۶، ثروت خالص الیزابت دوم حدود ۵۳۰ میلیون دلار است.

۶- هرگز با هیچ مردی دوست نبوده

اخبار,اخباربین الملل,ملکه بریتانیا


ملکه الیزابت دوم، با عشق زندگی اش یعنی پرنس فیلیپ، همسر فعلی اش، در سن ۱۳ سالگی در یک مراسم عروسی آشنا شد. پرنس فیلیپ هم در آن زمان تنها ۱۸ سال داشت. اما رابطه ی عاشقانه ی آن ها از تابستان سال ۱۹۳۹ آغاز شد و آن ها تا قبل از سال ۱۹۴۷ با یکدیگر نامزد کرده بودند. ۶۱ سال از آن زمان می گذرد و این زوج کماکان زندگی شادی را در کنار هم سپری می کنند. اما نکته ی جالب این است ملکه الیزابت در زمانی که هنوز به سلطنت نرسیده و یک پرنسس بود، برخلاف دیگر دختران نوجوان خاندان سلطنتی، با هیچ مرد جوان دیگری وارد رابطه عاطفی نشده بود، چون عشق زندگی اش را پیدا کرده بود و تنها پرنس فیلیپ برای او جذابیت داشت.

 

 روزیاتو

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------