آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

انگلیس: ایران با حمایت از حماس، حوثی‌های یمن و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا…

اتحادیه اروپا ۳ زیر شاخه نظامی حماس و جهاد اسلامی را تحریم کرد



اتحادیه اروپا،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
اتحادیه اروپا ۳ زیر شاخه نظامی حماس و جهاد اسلامی را به دلیل مشارکت در عملیات طوفان الاقصی تحریم کرد.

به گزارش ایرنا، طبق بیانیه‌ای که اتحادیه اروپا روز جمعه منتشر کرد، سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین و سرایا عزالدین قسام و نیروهای نخبه که از شاخه‌های نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بشمار می‌روند به فهرست تحریم‌های اتحادیه اضافه شده‌اند.

 

به این ترتیب فهرست تحریم‌های به اصطلاح حقوق بشری اتحادیه اروپا به ۱۰۴ فرد حقیقی و حقوقی و همچنین ۲۴ نهاد از چندین کشور رسید.

 

براساس بیانیه اتحادیه اروپا، دارایی های نهادهای تحریم شده در کشورهای عضو این اتحادیه مسدود و شرکت ها و شهروندان اروپایی از مراوده مالی با آنان منع شدند. همچنین اعضای این سازمان‌ها حق سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشورها ممنوع است.

 

در بیانیه اتحادیه اروپا بدون اشاره به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه ادعا شده است: شورای اروپا در بیانیه ۲۱ تا ۲۲ مارس ۲۰۲۴، حماس را به دلیل حملات علیه اسرائیل در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به شدیدترین وجه ممکن محکوم کرد و حق اسرائیل را برای دفاع از خود، مطابق با قوانین بین المللی به رسمیت شناخت.

 

این بیانیه می‌افزاید: شورای اروپا تاکید دارد که امنیت و رفاه گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) یک نگرانی جدی است و حماس و سایر گروه‌های مسلح باید فوراً به همه گروگان‌های (اسرای) باقی‌مانده دسترسی بشردوستانه بدهند. شورای اروپا همچنین از شورا(ی وزیر امور خارجه اتحادیه) خواسته تا کار خود را برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه حماس سرعت بخشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------