سرویس اطلاعات آمریکا: تلفات روسیه باعث عقب‌‌گرد پوتین می‌شود



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
سازمان اطلاعات ملی آمریکا به این ارزیابی رسیده‌ که پوتین ممکن است در نتیجه مطلوب خود از جنگ با اوکراین تجدیدنظر کند. وزیران انرژی G7 از اوپک خواستند تولید نفت را افزایش دهد. مردم ماریوپل هم‌چنان در محاصره و مضیقه هستند.

 سرویس اطلاعات ملی آمریکا: تلفات ارتش روسیه موجب عقب‌نشینی پوتین خواهد شد

 به گزارش دویچه وله، تلفات سنگین ارتش روسیه امکان دارد پوتین را به عقب‌گرد از رویکردش در تهاجم به اوکراین وادار کند. این چیزی است که مدیر اطلاعات ملی امریکا در مقابل کمیته سنا بیان کرد. 

 

خانم اوریل هینس با متهم کردن نظامیان روسی به نقض گسترده امنیت شهروندان عادی، خسارات انسانی وارده به ارتش روسیه را قابل توجه خواند و گفت: «سرویس‌های مخفی همه اقدامات روسیه را مستند کرده‌اند تا مسکو را پاسخگو کنند و هم‌زمان اولین نشانه‌ها از تغییر  در رویکرد پوتین را مشاهده کرده‌اند.»

 

او افزود که سرویس‌های اطلاعاتی به این ارزیابی رسیده‌اند که پوتین ممکن است در نتیجه مطلوب خود از جنگ با اوکراین تجدیدنظر کند.

 

دعوت از اوپک برای افزایش تولید نفت 

 وزیران انرژی هفت کشور صنعتی پیشرو (G7) در نشست خود از بزرگترین صادرکنندگان نفت دنیا خواستند تولید خود را افزایش دهند. در سند نهایی نشست گروه هفت آمده است: «از این کشورها خواسته می شود مسئولانه عمل کنند و افزایش عرضه گاز و نفت را در نظر بگیرند.» 

 

جنگ در اوکراین باعث شده که بهای هر بشکه نفت به ۱۳۰ دلار و بالاترین رکورد از سال ۲۰۰۸ برسد. 

 

 استمداد معاون نخست‌وزیر اوکراین برای کمک به ماریوپل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

ایرنا ورشچوک، معاون نخست‌وزیر اوکراین در پیامی ویدئویی از جامعه جهانی برای کمک به شهر محاصره شده ماریوپل کمک خواست. خانم ورشچوک در این پیام با اشاره به محرومیت مردم از آب و غذا و دارو و تامین جانی می‌گوید: «به داد ماریوپل برسید. یک فاجعه انسانی در آنجا جریان دارد.»

 

او اضافه می‌کند که سکنه این شهر بندری از کریدورهای بشردوستانه موجود در شهرهای دیگر هم بی نصیب مانده‌اند. در دو روز گذشته، بیش از ۶۰هزار نفر از شهرهای سومی، تروستیانتس و کراسنوپیلیا به نقاط امن منتقل شده‌اند اما ساکنان ماریوپل همچنان زیر آتش درگیری‌ها قرار دارند. 

 

آمریکا: تحریمها علیه روسیه، توانایی چین برای خرید نفت مسکو را محدود می کند

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی  گفت که تحریم های مالی علیه روسیه، توانایی چین برای خرید نفت از مسکو را محدود می کند و پکن به طور معناداری فشار تحریم ها بر مسکو را خنثی یا کاهش نمی دهد.این مقام دولت بایدن افزود، احساس من این است که مؤسسات مالی در چین که با دلار و یورو تجارت می کنند، نگران تأثیر تحریم های روسیه بر چین هستند.او گفت که اکثر متحدان اروپایی از تصمیم دولت بایدن برای ممنوعیت واردات نفت روسیه پیروی نخواهند کرد، زیرا آنها منابع جایگزین کمتری برای تامین نفت مورد نیاز خود دارند.

 

وی ادامه داد که آمریکا به عنوان یک صادرکننده بزرگ نفت،  به انرژی روسیه وابستگی کمتری دارد.وزیر خزانه داری آمریکا همچنین اظهار داشت واشنگتن و متحدان آن در حال بررسی تحریم های بیشتر علیه روسیه برای مجازات این کشور به خاطر "جنایت های" مرتکب شده در اوکراین هستند.یلن که در یک برنامه زنده واشنگتن پست سخن می گفت، ادامه داد، اقتصاد روسیه در نتیجه کارهایی که قبلا انجام داده‌ایم ویران خواهد شد، اما ما به بررسی گام‌های بیشتری در این خصوص ادامه می دهیم.

 

 پوتین: تحریم ها استقلال روسیه را تقویت می‌کند

 رئیس جمهور روسیه در نشستی با مقامات دولتی به فشار تحریم‌ها اذعان کرد اما هم‌زمان مدعی شد که این امر به تحکیم موقعیت این کشور می‌انجامد.پوتین در باره تحریم‌های بی‌سابقه غرب گفت: «فشار تحریم همیشه روی روسیه بوده اما اکنون ویژگی پیچیده‌ای پیدا کرده و مشکلات خاصی به وجود خواهد آورد. اما ما به انها غلبه می‌کنیم» .خبرگزاری اینترفاکس از قول پوتین نوشت «ما از این دوران عبور می‌کنیم و اقتصاد با شرایط جدید سازگار خواهد شد. این در نهایت باعث مستقل‌تر شدن ما از بقیه جهان و تقویت خودمختاری و حاکمیت ما خواهد بود.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------