ناتو: حمایت دفاعی از اوکراین افزایش می‌یابد/ مخالفت آمریکا با ارسال جنگنده به اوکراین



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
رهبران ۳۰ کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی روز پنچشنبه توافق کردند که حمایت‌های دفاعی از اوکراین را افزایش دهند.

به گزارش ایرنا، ینس استولتنبرگ در پایان نشست فوق‌العاده‌ای که امروز در بروکسل برگزار شد در نشست خبری بیان داشت: رهبران ناتو توافق کردند که ما باید حمایت بیشتری را از اوکراین صورت دهیم.

 

وی با بیان اینکه ناتو به تحمیل هزینه‌های بی‌سابقه علیه روسیه ادامه خواهد داد از تشکیل چهار گروه جدید جنگی در بلغارستان، مجارستان، رومانی و اسلواکی خبر داد.

 

استولتنبرگ اضافه کرد که ناتو نیروهای زمینی، سیستم های ضد تانک، هواپیماهای بدون سرنشین، نیروی دریایی و جت های بیشتری را در اختیار مناطق اطراف اوکراین قرار خواهد داد.

 

وی در مورد تهدیدات دیگر گفت: «ما توافق کردیم که کمک‌های بیشتری را در حوزه امنیت سایبری و ارائه تجهیزات برای محافظت در برابر تهدیدات بیولوژیکی، شیمیایی و هسته‌ای انجام دهیم.

 

دبیرکل ناتو افزود:‌ ما مصمم هستیم که تمام تلاش خود را برای حمایت از اوکراین صورت دهیم و من از پیشنهادهای کمکی که توسط متحدان ارائه شده استقبال می کنم.

 

استولتنبرگ همچنین گفت که نگرانی هایی وجود دارد که روسیه درحال بهانه‌ تراشی برای مقصرنمایی اوکراین و متحدانش به منظور حمله شیمیایی است. همچنین به چین هشدار داده شد که از نفوذش برای یافتن راه حلی مسالمت آمیز در جنگ اوکراین استفاده کند، نه کمک به روسیه.

  

آمریکا همچنان با ارائه جنگنده به اوکراین مخالف است

یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن همچنان با ایده ارسال جنگنده به اوکراین مخالف است.

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این مقام ارشد آمریکایی روز پنجشنبه به وقت محلی در مصاحبه با سی ان ان گفت: موضع آمریکا در خصوص ارائه جنگنده به اوکراین تغییر نکرده است.

 

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین روز پنجشنبه در حالی که به صورت ویدئو کنفرانس با رهبران ناتو صحبت می کرد، خواهان دریافت یک درصد از تمام جنگنده های ناتو شد و اضافه کرد: شما هزاران جنگنده در اختیار دارید ولی ما هنوز هیچ جنگنده ای دریافت نکرده ایم.

 

پیش از این، مقامات آمریکایی گفته بودند که با ارائه جنگنده به اوکراین مخالف هستند، زیرا ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه آن را گامی تنش زا تلقی خواهد کرد.

 

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی گفت: در طول ماه گذشته، لوید آستین وزیر دفاع و  مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به دنبال تماس با همتایان روس خود بوده اند و همچنان خواهان این ارتباط هستند.

 

وی افزود سرگئی شویگو وزیر دفاع و  والری گراسیموف رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه تاکنون از تعامل خودداری کرده اند. ما همچنان معتقدیم که تعامل بین رهبران دفاعی آمریکا و روسیه در این زمان بسیار اهمیت دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------