آغاز به کار نخست وزیر جدید اسرائیل با پرونده اسرا



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
نخست وزیر موقت اسرائیل امروز(جمعه) فعالیتش را در این سمت با دیدار با رئیس شاباک و بررسی پرونده اسرای اسرائیلی در غزه آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یائیر لاپید شب گذشته وظایفش را به عنوان نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی به صورت رسمی تحویل گرفت و امروز(جمعه) فعالیتش را در این سمت با دیدارهای رسمی با رونین بار، رئیس شاباک آغاز کرد. وی همچنین نشستی درباره سربازان اسرائیلی که به دست حماس بازداشت شده‌اند برگزار می‌کند.

 

لاپید طی روزهای آتی دیدارهای رسمی با آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش و دیوید بارنیا، رئیس موساد برگزار می‌کند. قرار است سه شنبه لاپید برای دیدار با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به این کشور سفر کند.

 

لاپید شب گذشته تماس‌هایی از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور دریافت کرد. طرف آمریکایی بر پایبندی واشنگتن به امنیت اسرائیل و منافع آن تأکید کرد. لاپید از بایدن در جریان سفرش به منطقه در ۱۳ ژوئیه استقبال خواهد کرد.

 

به نظر نمی‌رسد لاپید بخواهد تغییراتی در سیاست اسرائیل طی دوره انتقالی تا زمان برگزاری انتخابات رسمی در اول نوامبر ایجاد کند. لاپید به کلیات دولت نفتالی بنت پایبند خواهد بود. لاپید در دولت بنت وزیر خارجه و نخست وزیر جایگزین بود.

 

دولت بنت تغییری در پرونده فلسطین ایجاد نکرد و هیچ گونه تحرک سیاسی را در قبال فلسطینی‌ها به جز برنامه‌های اقتصادی برای بهبود اوضاع در کرانه باختری و ممانعت از ورشکستگی تشکیلات خودگردان فلسطین اتخاذ نکرد.

 

لاپید احتمالا همان سیاست‌های امنیتی دولت بنت از جمله یورش به مناطق مختلف کرانه باختری را ادامه بدهد. وی مثل بنت با هرگونه طرح آمریکایی دارای رویکرد سیاسی از جمله بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس مخالف است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------