گانتز: مشارکت تل‌آویو با بحرین برای تضمین ثبات در منطقه حیاتی است / تشکر نتانیاهو از بن‌سلمان



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
وزیر جنگ اسرائیل توسعه روابط نظامی و اقتصادی با بحرین را برای ثبات در غرب آسیا حیاتی برشمرد.

به گزارش فارس، وزیر جنگ اسرائیل روز دوشنبه در گفت‌وگو با فرمانده کل ارتش بحرین بر توسعه روابط نظامی بین طرفین تاکید کرد و مدعی شد روابط تل آویو با بحرین برای ثبات در غرب آسیا حیاتی است.

 

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم اسرائیل روز دوشنبه با «خلیفه بن احمد آل خلیفه» فرمانده کل ارتش بحرین گفت‌وگو کرد.

 

گانتز در این زمینه گفت: «از گفت‌وگو با خلیفه بن احمد آل خلیفه لذت بردم. من به او و مردم بحرین عید مبارک  قربان مبارک تبریک گفتم. من همچنین از این فرصت استفاده کردم و بر روابط رو به رشد دفاعی، اقتصادی و غیرنظامی بین دوطرف تاکید کردم. مشارکت ما برای تضمین صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه حیاتی است.»

 

در همین ارتباط، شرکت «BATS» وابسته به صنایع هوایی اسرائیل مستقر در بلژیک، اخیرا از معامله‌ای برای فروش رادارها و سامانه‌های ضد پهپاد به بحرین خبر داد.

 

این شرکت اسرائیلی در این خصوص اعلام کرد: «نیروهای دفاعی بحرین برای دفاع از یک پایگاه نظامی خود، BATS را برای مجهز کردن خود به سامانه‌‌های رصد ساحلی انتخاب کرده‌اند. راه‌حل دربرگیرنده نصب چند رادار و الکترواپتیک‌های ادغام شده در مرکز فرماندهی و کنترل است.»

 

وزیر جنگ اسرائیل چندی قبل و در سفری از پیش‌اعلام‌نشده وارد «منامه»، پایتخت بحرین، شد. وزیر جنگ اسرائیل در دیدار با «عبدالله بن حسن النعیمی» همتای بحرینی خود یک توافقنامه امنیتی با منامه امضاء کرد.   

 

طبق این توافقنامه که برای اولین بار از زمان عادی‌سازی روابط دو طرف در سال  ۲۰۲۰ امضاء شده است، همکاری‌های امنیتی راهبردی میان بحرین و تل آویو افزایش می‌یابد؛ اما هنوز گزارشی از جزئیات این توافقنامه و مفاد آن منتشر نشده است.

 

 

تشکر نتانیاهو از بن‌سلمان بابت "نقش‌آفرینی در سازش"

نخست‌وزیر اسبق اسرائیل از محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به دلیل نقش وی در "تحقق چهار پیمان سازش" موسوم به آبراهام قدردانی کرد.

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسبق اسرائیل و رهبر احزاب مخالف کابینه در کنست روز دوشنبه در سخنانی گفت که اگر به نخست وزیری اسرائیل بازگردد قصد دارد با عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی به توافق سازش کامل برسد.

 

وی همچنین از «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی به دلیل نقشش در امضای توافق سازش بین رژیم اسرائیل با امارات، بحرین، سودان و مغرب تقدیر و تشکر کرد.

 

موضوع سازش میان تل‌آویو و ریاض این روزها وارد فاز علنی‌ شده است؛ به طوری که یدیعوت آحارانوت به نقل از یک مقام بلندپایه سعودی و از نزدیکان بن‌سلمان فاش کرد که عربستان موضوع دعوت از یک نماینده از رژیم صهیونیستی در سفر بایدن به عربستان را مطرح کرده است.

 

بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است بایدن 13 ماه جاری میلادی (23 تیر) وارد اراضی اشغالی شده و پس از آن مستقیماً به عربستان سفر کند. یدیعوت آحرونوت اعلام کرد هم اکنون رایزنی‌هایی میان دولت آمریکا و عربستان در جریان است که طی آن امکان همراه شدن یکی از 3 مسئول بلندپایه اسرائیلی با رئیس جمهور آمریکا به ریاض بررسی می‌شود.

 

این 3 مسئول صهیونیستی عبارتند از ایال حولاتا رئیس شورای امنیت داخلی، دیوید برنیاع رئیس موساد یا آلون آشویز مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------