زلنسکی درخواست ارسال جنگنده به کی‌یف را در انگلیس تکرار کرد



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
زلنسکی درخواست ارسال جنگنده به کی‌یف را در انگلیس تکرار کرد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ولودیمیر زلنسکی که ساعاتی پیش وارد لندن شد در مراسمی با حضور سیاستمداران ارشد و نمایندگان مجالس عوام و اعیان انگلیس به کنایه گفت که کشورش برای رسیدن به آزادی به بال نیاز دارد. او در همین پیوند کلاه یکی از خلبانان اوکراینی را نشان داد که روی آن نوشته بود: ما آزادی داریم، برای محافظت از ما، به ما بال بدهید.

 

این درحالیست که انگلیس ارسال جنگنده به اوکراین را عملی نمی‌داند. سخنگوی «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس چندی پیش در واکنش به درخواست اوکراین اعلام کرد که ارسال جنگنده برای کی یف عملی نیست.

 

وی در این باره گفت: جنگنده های انگلیس بسیار پچیده هستند و ماه ها زمان می برد تا بتوان پرواز با آن ها را آموخت. با توجه به این موضوع، معتقدیم که ارسال آن ها برای اوکراین عملی نیست.

 

با این حال زلنسکی گفت که در جریان دیدارش با پادشاه انگلیس این درخواست را مطرح خواهد کرد.

 

او در بخش‌ دیگری از سخنانش به ضرورت مقابله با آنچه شیطان و نیروی شر نامید تاکید کرد و گفت این نیرو "ویران می کند و می کشد، تجاوز به راه می‌اندازد و زندگی مردم را در هم می شکند".

 

رئیس جمهوری اوکراین درباره بلوغ این نیروی شر هشدار داد و ابراز امیدواری کرد کی‌یف و لندن بتوانند در کنار هم «علیه شرارت مقابله کنند». وی با بیان اینکه ادعا نمی‌کند جنگ اوکراین به پایان رسیده است، مدعی شد: اما این در قدرت ماست که با گفتار و عمل تضمین کنیم که جنبه روشن ذات بشری پیروز خواهد شد.

 

زلنسکی بیشتر سخنان خود را صرف تشکر از حمایت لندن از کشورش کرد و به طور ویژه از بوریس جانسون نخست وزیر اسبق انگلیس به دلیل آنچه اظهارات دلگرم کننده او در نخستین روزهای جنگ نامید تمجید کرد.

 

رئیس جمهوری اوکراین برای نخستین بار از آغاز جنگ در کشورش وارد انگلیس شده است. او قرار است با نخست وزیر و پادشاه انگلیس دیدار کند. دولت لندن هم‌زمان با این سفر، تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع و اعلام کرد که حمایت تسلیحاتی از اوکراین و برنامه آموزش نیروهای نظامی این کشور را توسعه می‌دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------