ترامپ در میان جمهوری‌خواهان محبوب‌تر شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا پس از انتشار توئیت‌هایی درباره 4 عضو زن رنگین‌پوست مجلس نمایندگان، در میان جمهوری‌خواهان افزایش یافته است.

یک نظرسنجی ملی در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری و پس از انتشار توئیت‌های دونالد ترامپ خطاب به چهار نماینده دموکرات کنگره آمریکا نشان می دهد که محبوبیت ترامپ در میان اعضای حزب جمهوری‌خواه ۵ درصد افزایش یافته و به ۷۲ درصد رسیده است. رئیس جمهوری آمریکا در توئیت‌هایی بدون نام بردن از این چهار نماینده گفته بود: «چرا این‌ها برنمی‌گردند تا جاهای کاملا ورشکسته و جرم‌زده‌ای را درست کنند که خودشان در اصل از آنجا می‌آیند.» این چهار نماینده زن کنگره آمریکا همگی شهروند آمریکا هستند و سه تن از آنها در آمریکا به دنیا آمده‌اند.

 

حمایت ترامپ در بین اعضای حزب جمهوری‌خواه در حالی افزایش داشته است که دموکرات‌های کنگره قطعنامه‌ای را روز سه شنبه تصویب کردند و در آن توئیت‌های ترامپ را «نژادپرستانه» خواندند. حمایت از ترامپ همچنین در بین دموکرات‌ها و مستقل‌ها در آمریکا کاهش یافته است. بر اساس این نظرسنجی، در میان مستقل‌ها از هر ۱۰ نفر ۳ نفر گفته‌اند که از ترامپ حمایت می کنند در حالی که در نظرسنجی هفته گذشته از هر ۱۰ فرد مستقل، ۴ نفر از ترامپ حمایت می کردند. همچنین در میان دموکرات‌ها به‌طور کلی ۲ درصد محبوبیت ترامپ کاهش داشته است.

 

با اینکه این تغییرات در میان احزاب جمهوری‌خواه، دموکرات و مستقل ها در نظرسنجی‌ها قابل مشاهده است اما محبوبیت آقای ترامپ در کل در جامعه آمریکا همچنان ثابت باقی مانده است. بر اساس نظرسنجی ها ۴۱ درصد آمریکایی ها عملکرد ترامپ را تایید می کنند در حالی که ۵۵ درصد از عملکرد او ناراضی‌اند. ونسان هاوتچینگز، استاد علوم سیاسی در دانشگاه میشیگان درباره افزایش محبوبیت آقای ترامپ در میان اعضای حزب جمهوری‌خواهمی گوید: «برای جمهوری‌خواهان، ترامپ خیلی ساده گفته است اگر آمریکا را دوست ندارید، می توانید ترکش کنید. جمهوری‌خواهان معتقدند این سخنان در کل اصلا تناقض آمیز نیست.» این استاد علوم سیاسی می گوید که ترامپ با انتقاد از اعضای لیبرال کنگره دقیقا همان کاری را انجام می دهد که جمهوری‌خواهان از او انتظار دارند.

 

بهارنیور

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------