رئیس‌جمهور لبنان تجاوزات رژیم صهیونیستی را اعلام جنگ خواند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
میشل عون ضمن محکوم کردن حملات اخیر رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت و منطقه قوسایا، این تجاوزات را اعلام جنگ خواند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل اسپوتنیک، میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان امروز در دیدار با «جان کوبیس» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور لبنان، حملات پهپاد‌های رژیم صهیونیستی به جنوب حومه بیروت، پایتخت این کشور و منطقه قوسایا را محکوم کرد و آن را اعلام جنگ دانست.

 

عون در این دیدار گفت «این حملات نقض قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل و اعلام جنگ است. این حملات به لبنان اجازه خواهد داد از حق خود برای دفاع از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضیش استفاده کند».

 

رئیس‌جمهور لبنان در ادامه افزود مردم این کشور به دنبال صلح هستند و جنگ نمی‌خواهند.

 

او تاکید کرد «ما نمی‌پذیریم کسی ما را تهدید کند، به هر طریقی که باشد».

 

صبح امروز ۳ حمله به مناطقی در شرق لبنان و در نزدیکی مرز این کشور با سوریه انجام شد. بنا بر گزارش‌ رسانه‌ها، پهپاد‌های رژیم صهیونیستی در این حملات یکی از مقر‌های گروه جبهه خلق برای آزادی فلسطین را در منطقه بقاع در منطقه قوسایا لبنان بمباران کردند.

 

رژیم صهیونیستی در حالی دست به این حملات زد که روز گذشته دو فروند از پهپاد‌های آن در بیروت به دست نیرو‌های حزب‌الله ساقط شده بود. این پهپاد‌ها با نقض حریم هوایی لبنان وارد این کشور شده و بر فراز ضاحیه جنوبی بیروت در حرکت بودند که ناگهان ساقط شدند.

 

پس از این حادثه، ارتش لبنان اعلام کرد یکی از پهپاد‌ها حامل مواد منفجره بوده و بر فراز مرکز رسانه‌ای حزب الله منفجر شده است. حزب الله لبنان نیز ضمن تایید هدف قرار دادن این پهپاد‌ها از در اختیار داشتن پهپادی که منفجر نشده است، خبر داد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------