ترامپ تردد از مرز مکزیک را محدود کرد/اولین گام قرنطینه در آلمان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد کاخ سفید در راستای پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا در این کشور، به‌زودی محدودیت‌های جدیدی برای تردد از مرز مشترک آمریکا و مکزیک وضع خواهد کرد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که روز چهارشنبه از بسته شدن مرز مشترک کشورش با کانادا به‌منظور جلوگیری از شیوع گسترده‌تر ویروس کرونا خبر داده بود، امروز جمعه در نشست خبری روزانه کارگروه ویژه کاخ سفید برای مبارزه با شیوع کرونا اعلام کرد که به‌زودی محدودیت‌های مشابهی برای مرزهای جنوبی این کشور (مرز مشترک با مکزیک) نیز وضع خواهد شد.

 

متعاقباً «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا که در کنار دونالد ترامپ در نشست خبری حضور داشت، اعلام کرد که در مذاکراتش با وزیر خارجه مکزیک توافقات لازم برای بستن مرز مشترک دو کشور به روی ترددهای غیرضروری حاصل شده و این محدودیت به‌زودی اعمال خواهد شد.

 

روز چهارشنبه دونالد ترامپ در پیامی توئیتری از بسته شدن مرز آمریکا و کانادا - که مسافتی در حدود 8900 کیلومتر را در بر می‌گیرد و طولانی‌ترین مرز بین دو کشور در جهان محسوب می‌شود- خبر داده و اعلام کرده بود که این اقدام در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا انجام خواهد شد.

  

اولین گام قرنطینه در آلمان/ ایالت بایرن قرنطینه کامل می شود

نخست وزیر ایالت بایرن از قرنطینه کامل این منطقه از روز شنبه برای مقابله با شیوع کرونا خبر داده و اعلام کرد که به زودی این محدودیت های گسترده در سراسر آلمان هم اعمال خواهد شد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، ایالت بایرن به عنوان اولین ایالت آلمان قرنطینه کامل خانگی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را در پیش می گیرد.

 

"مارکوس زودر"، نخست وزیر ایالت بایرن این خبر را امروز اعلام کرده و در سخنانی گفت که ن هتنها محدودیت های خروج گسترده اعمال خواهد شد، بلکه همه شهروندان باید در کوتاه مدت خود را برای محدودیت های گسترده آماده کنند.

 

زودر با اعلام قرنطینه کامل در بایرن در عرض 14 روز آینده همچنین از اعمال این محدودیت های گسترده در سایر ایالت های آلمان در روزهای آینده خبر داد.

 

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در 14 روز آینده تمام رستوران ها ، کافه ها، مغازه ها و فروشگاه های غیر خوراکی که تا امروز باز بودند در این ایالت آلمان بسته خواهند شد.

 

 

برخی ایالات آلمان از این رویکرد زودر حمایت کرده و برای برخی هم این اقدام تعجب آور بوده است. رئیس دفتر صدر اعظم آلمان هم در یک گفتگو اعلام کرده که دولت و ایالات آلمان قرار است در یک جلسه در عصر روز یکشنبه درباره قرنطینه کامل این کشور برنامه ریزی و مشاوره کنند.

 

با این همه اقدامات دولت ایالتی بایرن برای قرنطینه کامل این ایالت دفتر صدر اعظم آلمان را هم غافلگیر کرد. "استفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان از این تصمیم ایالت بایرن ابراز غافلگیری کرده است.

 

نخست وزیر ایالت بایرن در عین حال تاکید کرد که نمی خواهد به ایالات دیگر بگوید که چه کار کنند.

 

وی درباره محدودیت های اعمال شده در بایرن برای جلوگیری از شیوع کرونا گفت: ترک محل سکونت از روز شنبه تنها با ارائه دلایل ضروری مجاز خواهد بود.

 

زودر روز پنج شنبه تهدید کرده بود که اگر شهروندان به محدودیت های اعمال شده برای جلوگیری از شیوع کرونا پایبند نباشند قرنطینه کامل را در پیش خواهد گرفت.

 

شمار مبتلایان به کرونا از روز پنج شنبه در ایالت بایرن با 35 درصد افزایش به 817 نفر و شمار قربانیان ابتلا به این بیماری هم با 50 درصد افزایش به 15 نفر رسیده است.

 

رئیس دفتر صدر اعظم آلمان هم به هفته نامه اشپیگل گفته است: ما آخر هفته جاری رفتارهای مردم را بررسی خواهیم کرد. شنبه یک روز مهم است که ما توجه ویژه ای به آن خواهیم داشت.

 

قرار است روز یکشنبه صدر اعظم آلمان و نخست وزیران ایالات مختلف آلمان نشستی را در این رابطه برگزار کنند و در این باره تصمیم گیری کنند. قرنطینه کامل برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در آلمان به دلیل کاهش گسترده حقوق شهروندی بسیار بحث برانگیز است.

 

حزب سوسیال دموکرات در دولت ائتلافی آلمان قرنطینه کامل را راهکار درستی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا نمی داند.

 

بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده در کشور آلمان تا به حال 18328 نفر به کرونا مبتلا شده و 52 نفر هم تا به حال بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

 

کرونا تونس را به قرنطینه برد

رییس جمهوری تونس برای مقابله با ویروس کرونا کل این کشور را قرنطینه کرد و از مردم خواست از خانه هایشان جز در موارد ضروری خارج نشوند.

 

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، قیس سعید روز جمعه در سخنانی که از  تلویزیون پخش شد، هرگونه رفت و آمد میان شهرهای تونس را جز در موارد نادر و بسیار ضروری ممنوع دانست.

 

وی پیشتر در نشسی با شورای امنیت ملی تونس بر لزوم تصمیم گیری های جدید برای مقابله با گسترش ویروس کرونا و نابودی آن تاکید کرده بود.

 

ویروس کرونا که از چین شیوع یافته، بسرعت به کشورهای مختلف در سراسر جهان سرایت کرده و اکنون  اکثر کشورها را درگیر کرده است.

 

اردن در قرنطینه

اعلام منع کامل آمد و شد در سراسر کشور اردن از فردا تا اطلاع بعدی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------