آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمادگی اسرائیل برای عملیات رفح؛ برپایی چادرهای اسکان در خان‌یونس

تصاویر ماهواره‌ای شرکت «مکسار تکنولوژیز» نشان می‌دهد اردوگاه‌هایی با چادرهای سفید به‌ تازگی در منطقه «خان یونس»، در پنج ‌کیلومتری رفح، برپا…

تایلند به برخی از خارجی‌ها اجازه ورود می‌دهد | مرحله پنجم بازگشایی آغاز شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
تایلند مرحله پنجم کاهش محدودیت‌های قرنطینه‌ای کووید-۱۹ را شروع کرد و اجازه بازگشایی مدارس و محل‌های تفریحی با خطر انتقال بالاتر ویروس را داده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس تایلند همچنین به بازدیدکنندگان  بر اساسی کنترل‌شده اجازه ورود می‌دهد، یعنی تنها افراد دارای خانواده موجود یا دارای ارتباطات کاری، دانشجویان، کارشناسان فنی برای کسب‌وکارها، سرمایه‌گذاران و افرادی که به طور ویژه دعوت شده‌اند، می‌توانند وارد این کشور شوند. پروازها به مقصد تایلند از اوائل ماه آوریل (اواسط فروردین) معلق شده بود.

 

شمار افراد خارجی که اجازه ورود به این کشور را پیدا می‌کنند به ۲۰۰ نفر در روز محدود می‌شوند و این افراد باید سوار پروازهایی‌شوند که شهروندان تایلندی مانده در کشورهای خارجی را به خانه بازمی‌گرداند. همه افراد بازگشته چه خارجی و چه تایلندی درجات متفاوتی از قرنطینه را بگذرانند.

 

موارد عفونت با ویروس کرونا در تایلند در پنج هفته گذشته منحصر به تایلندی‌های بازگشته از خارج بوده است، نه انتشار محلی ویروس و به همین علت دولت این کشور برای برداشتن محدودیت‌ها اطمینان خاطر پیدا کرده است. تایلند در عین حال وضعیت اضطراری در این کشور را برای ماه ژوئیه (تیر ماه) تمدید کرده است، هر چند منتقدان دولت را متهم می‌کنند که این کار برای مهار اعتراضات سیاسی انجام شده است.

 

مکان‌های بازگشایی‌شده هنوز باید مقررارت فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند. یک اپلیکیشن «ردیابی تماس» که از قبل در فروشگاه‌های بزرگ به کار رفت بود، برای محل‌های تفریحی اجباری شده‌است.

 

مقامات تایلند از اینکه اتحادیه اروپا این کشور را جزء ۱۴ کشوری قرار داده است که اجازه ورود به این منطقه را دارند، ابراز افتخار کرده‌اند، البته این تصمیم اتحادیه اروپا تاثیر عملی فوری بر تایلند نخواهد داشت چرا هنوز پروازهای بین‌المللی مرتب به این کشور هنوز ممنوع است و تاریخی برای پایان این ممنوعیت اعلام نشده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------