احتمال افزایش شمار قربانیان انفجار بیروت؛ ۱۵۴ کشته و ۶ هزار زخمی/حکم بازداشت مدیرکل گمرک لبنان صادر شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
وزارت بهداشت لبنان می‌گوید وضعیت 120 تن از مصدومان انفجار بیروت وخیم بوده و 40 تن همچنان مفقود هستند.

وزارت بهداشت لبنان گفت با توجه به اینکه شمار زیادی هنوز مفقود هستند و وضعیت برخی از مصدومان انفجار بندر بیروت وخیم است، احتمال دارد شمار قربانیان بیشتر شود.

 

معاون وزیر بهداشت لبنان شامگاه جمعه به رسانه‌ها گفت که وضعیت ۱۲۰ تن از شش هزار مصدوم وخیم است و انتظار می‌رود در کنار مفقود شدن تعدادی دیگر شمار فوتی‌ها افزایش یابد.

 

به گفته این مسئول لبنانی، شمار قربانیان انفجار سه‌شنبه بیروت به ۱۵۴ نفر رسیده است. همچنان ۴۰ نفر نیز مفقود هستند که تلاش‌ها برای یافتن آن‌ها ادامه دارد.

 

خبرگزاری رسمی لبنان نیز گزارش داد که در راستای پیگیری عاملان و مسببان انفجار اخیر، دستگاه قضاء با بازداشت «شفیق مرعی»، مدیرکل  سابق اداره گمرک لبنان موافقت کرده است که با بازداشت این فرد، شمار بازداشتی‌ها به ۲۰ تن رسید.

 

مرعی زمانی که کشتی مولداوی حامی مواد نیترات آمونیوم وارد بندر بیروت شده و توقیف شده بود، مسئولیت نظارت بر بندر را برعهده داشت.

 

سال ۲۰۱۴ بود که کشتی «رسوس» با ۲۷۰۰ تن نیترات از مبدأ گرجستان به مقصد موزامبیک در بندر بیروت توقیف شد و مقامات وقت بندر بعد از سه سال از بیم غرق کشتی در بندر تصمیم به تخلیه بار آن و انتقال آن به یکی از انبارهای بندر می‌گیرند و سه‌شنبه این هفته بر اثر آتش‌سوزی، این مواد منفجر می‌شود و فاجعه تخریب بندر و شهر بیروت را رقم می‌زند./فارس

حکم بازداشت مدیرکل گمرک لبنان صادر شد

- دادستان کل لبنان حکم بازداشت مدیرکل اداره گمرک این کشور را در پی انفجار بیروت صادر کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------