آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پایگاه‌های دفاع هوایی سوریه هدف حمله اسرائیل قرار گرفت

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد حملات امروز اسرائیل پایگاه‌های دفاع هوایی را در جنوب سوریه هدف قرار داد. به گزارش ایسنا؛ وزارت دفاع سوریه اعلام…

واکنش سفارت آمریکا به حمله موشکی منطقه «سبز» بغداد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
سفارت آمریکا در عراق به حمله موشکی سه شنبه شب به منطقه «سبز» در مرکز بغداد که این سفارتخانه در آنجا قرار دارد، واکنش نشان داد.

به گزارش ایرنا به نقل از سایت «بغداد الیوم»، سفارت آمریکا در عراق چهارشنبه شب در بیانیه ای افزود: "دولت آمریکا حمله موشکی دیروز در بغداد را به شدت محکوم می کند که در نتیجه آن یک کودک عراقی کشته و چند غیرنظامی دیگر زخمی شدند".

 

این بیانیه افزود: "قانونشکنان به برهم زدن ثبات عراق و قتل شهروندان عراقی و تهدید حاکمیت عراق ادامه می دهند و از دولت عراق می خواهیم که آنها را بازداشت و بازخواست کند".

 

منطقه سبز در مرکز بغداد سه شنبه شب شاهد حمله‌ای با هفت فروند راکت کاتیوشا بود. ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق اعلام کرده که در اثر این حمله یک نفر کشته و ۵ نفر دیگر زخمی شدند.

 

در بیانیه ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق درباره جزئیات حمله به منطقه سبز بغداد تصریح شد: هفت راکت شلیک شد که چهار فروند آن به منطقه سبز اصابت کرد و سه راکت دیگر نیز در خارج از این منطقه فرود آمد.بر اساس این گزارش 

 

بر اساس این گزارش ، یکی از سه راکت یاد شده در نزدیکی مجتمع پزشکی و دیگری به ورودی پارک «الزوراء» اصابت کرد و سومین راکت نیز در آسمان منفجر شد.

 

بیانیه ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق افزود که محل شلیک این راکت ها خیابان «الضغط» در محله «الامین الثانیه» بغداد بود که به کشته شدن یک کودک و زخمی شدن پنج نفر دیگر منجر شد که همگی غیرنظامی بودند.

 

این درحالی است برخی منابع عراقی نیز آسیب دیدن غیرنظامیان را بر اثر ترکش موشک‌های سامانه‌های پدافندی آمریکا موسوم به «سی‌رم» دانستند که در سفارت این کشور برای مقابله با راکت های یاد شده، وارد عمل شده بودند.

 

به عقیده برخی تحلیلگران عراقی، این حمله مشکوک و در راستای خدمت به اهداف پشت پرده آمریکا انجام شده است.

 

«کتائب حزب الله» از گروههای مقاومت عراق روز چهارشنبه حمله یاد شده را به عنوان سرپوشی بر شکست «دونالد ترامپ» در انتخابات اخیر آمریکا دانست.

 

کتائب حزب الله در بیانیه خود تصریح کرد: این حمله موشکی برای سرپوش گذاشتن بر شکست ترامپ در انتخابات از طریق صدور بحران‌های داخلی این کشور و تلاش به منظور نشان دادن او به عنوان یک ژنرال جنگی جهت سرپوش گذاشتن بر شکستش صورت گرفت.

 

ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------