پلوسی: طرح محاکمه ترامپ را به مجلس سنا می‌فرستیم/ تماس تلفنی پنس و هریس



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت، طرح محاکمه رئیس جمهور این کشور به زودی به دست مجلس سنا خواهد رسید.

به گزارش فارس، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت، طرح محاکمه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا توسط مجلس سنا بررسی می‌شود.

 

پلوسی روز جمعه در کنفرانسی خبری گفت، مقامات مجلس نمایندگان در حال حاضر در حال آماده کردن طرح محاکمه ترامپ هستند و به زودی آن را به مجلس سنا تحویل می‌دهند.

 

با این حال رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سوال یک خبرنگار درخصوص زمان دقیق ارسال این طرح به سنا را بی‌پاسخ گذاشت.

 

این طرح بدون رأی مجلس سنا بی‌اثر خواهد بود و در صورتی که سناتورهای آمریکایی رأی مثبت کافی دهند، ترامپ محکوم و از مقام خود برکنار خواهد شد.

 

گفته می‌شود شخص ترامپ قصد دارد در جلسه محاکمه‌اش در مجلس سنا شرکت کند اما تا کنون دستیارانش سعی کرده‌اند وی را از این کار منع کنند.

 

پلوسی در نشست خبری روز جمعه گفت، از رئیس جدید نیروهای مسلح کنگره درخواست کرده رویه‌های امنیتی این ساختمان را مورد بازنگری قرار دهد.

  

برای نخستین بار؛ تماس تلفنی پنس و هریس

معاون ترامپ برای نخستین بار پس از برگزاری انتخابات تلفنی با معاون بایدن صحبت کرده و ضمن تبریک، به وی پیشنهاد مساعدت در آستانه برگزاری مراسم تحلیف را داده است.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

برای نخستین بار پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز سوم نوامبر (13 آبان) «مایک پنس» معاون ترامپ با «کاملا هریس» معاون «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا تماس تلفنی برقرار گرفت.

 

به گزارش روزنامه «نیویورک تایمز» این تماس تلفنی روز پنجشنبه انجام شده و پنس در این تماس تلفنی ضمن تبریک به هریس، به وی پیشنهاد مساعدت در آستانه برگزاری مراسم تحلیف بایدن را ارائه کرد.

 

پس از برگزاری مناظره هریس و پنس در پاییز گذشته، این نخستین بار است که این دو با یکدیگر گفت‌وگو کرده‌اند.

 

این تنها تماس تلفنی میان دو مقام انتخاب شده در دولت ترامپ و بایدن به شمار می‌آید. دونالد ترامپ تا کنون از برقراری تماس تلفنی با بایدن خودداری کرده و هنوز نیز به طور کامل به شکست در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعتراف نکرده است.

 

بر اساس گفته یک مقام، این احتمال وجود دارد که پنس و همسرش پذیرای هریس و همسرش در محل اقامت معاون ریاست جمهور پیش از برگزاری مراسم تحلیف در روز چهارشنبه باشند.

 

البته به دلیل مسائل امنیتی و تهدیدات اخیر، برگزاری این دیدار هنوز اعلام نشده است.

 

هیل: ترامپ روز مراسم تحلیف بایدن کاخ سفید را ترک می‌کند

به گفته یکی از مقامات دولت آمریکا، انتظار می‌رود رئیس جمهور این کشور صبح برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب کاخ سفید را ترک کند

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز برگزاری مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب این کشور، کاخ سفید را ترک می‌کند.

 

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، یکی از مقامات کاخ سفید روز جمعه تأیید کرد که انتظار می‌رود ترامپ روز چهارشنبه پیش از آغاز مراسم تحلیف بایدن، دفتر خود را ترک می‌کند.

 

ترامپ اعلام کرده در مراسم تحلیف بایدن شرکت نخواهد کرد و برخی رسانه‌ها گمانه‌زنی کرده بودند که مستقیماً به «مارا لاگو» عمارت شخصی خود در ایالت فلوریدا می‌رود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------