آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

پوتین: آمریکا مسئول وضعیت کنونی افغانستان است| هشدار درباره تلاش‌ها برای مداخله در انتخابات روسیه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با بیان این که آمریکا مسوول وضعیت بی ثبات کنونی افغانستان است؛ گفت :موج جدید بی ثباتی در افغانستان با تلاش های غیرمسئولانه ایالات متحده برای تحمیل ارزش های خود ارتباط دارد.

به گزارش ایرنا از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین روز پنجشنبه  در اجلاس سران گروه بریکس که به صورت مجازی و به ریاست هند برگزار شد، افزود : خروج نیروهای آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان منجر به بروز وضعیت بحرانی جدید شد که هنوز معلوم نیست که چگونه بر امنیت منطقه ای و جهانی تاثیر می گذارد.

 

 پوتین تصریح کرد: کشورهای گروه بریکس علاقه مند نیستند که مواد مخدر از افغانستان قاچاق شود و تروریسم انتشار بیابد.   

 

گروه طالبان ۱۵ اوت(۲۳ مرداد) اعلام کرد که کنترل خود را بر تمام خاک افغانستان به جز پنجشیر برقرار کرده است.

 

توسعه نظام چندقطبی جهان 

 

پوتین در ادامه سخنان خود در اجلاس گروه بریکس تصریح کرد که باید نظام چندقطبی جهانی توسعه و تحکیم بیابد.  

 

وی افزود: لازم است که سیستم چندقطبی جهانی متشکل از مراکز مستقل رشد اقتصادی و نفوذ سیاسی که گروه بریکس جزو آن است، تقویت شود.

 

اوضاع جهان پرتلاطم است 

 

رئیس جمهوری روسیه در ادامه اجلاس خاطرنشان کرد که باتوجه به اوضاع بسیار پرتلاطم جهان، مشارکت بسیار نزدیک کشورهای عضو گروه بریکس بسیار مهم است.  

 

وی این را نیز گفت که اعتبار بریکس در حال افزایش است و نقش آن در امور بین المللی بیشتر می شود.  

 

پوتین همچنین گفت که روسیه برای همکاری نزدیک با همه کشورهای عضو بریکس آمادگی دارد.  

 

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین پیشتر در بیانیه ای گفته بود که در اجلاس سران گروه بریکس، وضع و دورنمای مشارکت از جمله مبارزه با همه گیری کرونا بررسی می شود.

 

در بیانیه گفته شد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۹ ماه سپتامبر در سیزدهمین اجلاس سران گروه بریکس که به صورت مجازی به ریاست هند برگزار خواهد شد، شرکت می کند.  علاوه بر موضوع مشارکت راهبردی کشورهای عضو گروه بریکس و اقدامات مشترک برای مبارزه با همه گیری کرونا، مسائل مهم  بین المللی و منطقه ای با محوریت اوضاع افغانستان بررسی خواهد شد.

 

بریکس که شامل پنج اقتصاد نوظهور شامل روسیه، چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی است، در میان چالش‌های بی سابقه جهانی به نمادی از یک جهان به طور فزاینده چند قطبی تبدیل شده است آن هم در شرایطی که چند جانبه گرایی بیش از هر زمانی مورد پشتیبانی کشورها است. این گروه ۲۳ درصد رشد تولید ناخالص داخلی و ۴۳ درصد جمعیت دنیا را در بر می‌گیرد.

  

سخنگوی کاخ کرملین:تلاش‌ها برای مداخله در انتخابات روسیه بسیار جدی است

سخنگوی کاخ کرملین در اظهاراتی با اشاره به تلاش‌های جدی برای مداخله در انتخابات روسیه اعلام کرد که سیستمی وجود دارد که این تلاش‌ها را خنثی می‌کند.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین گفت: در مورد تلاش‌ها برای مداخله در انتخابات روسیه تردیدی وجود ندارد، اما یک سیستم وجود دارد که مانع از این تلاش‌ها می‌شود.

 

وی خطاب به خبرنگاران گفت: برای ما تردیدی وجود ندارد که آنها برای مداخله در انتخابات تلاش خواهند کرد. خدا را شکر، سیستم خیلی خوب تنظیم شده و از این خطرها جلوگیری می‌کند.

 

پسکوف در ادامه افزود که در واقع خطرات وجود دارند و ما باید به روشنی نسبت به آن آگاه باشیم.

 

پیش از این نیز، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در سخنانی گفته بود که غرب در حال تلاش برای زیر سوال بردن نتایج انتخابات پیش روی روسیه- که قرار است در ماه سپتامبر برگزار شود- است.

 

لاوروف تأکید کرد: ما همواره بر اساس منافع بنیادین مردم خودمان عمل می‌کنیم. در خصوص انتخابات پیش روی مجلس «دوما» هم وضع به همین شکل خواهد بود. شرکای غربی ما به دنبال تأثیرگذاری بر انتخابات ما هستند. آنها به دنبال ایجاد شبهه‌هایی هستند تا از این طریق به نتایج مطلوب خود (در انتخابات) دست یابند. ما همه اینها را در جریان کمپین‌های انتخاباتی دیدیم. اما اکنون همه چیز احتمالاً واضح‌تر است

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------