کنگره آمریکا خواستار ارسال موشک‌های بالستیک به اوکراین برای حمله به کریمه شد



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که کشورش باید موشک‌های بالستیک تاکتیکی دوربرد ATACMS را برای حمله به خاک کریمه و شکست روسیه به اوکراین بفرستد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به ای بی سی نیوز گفت: "آنها (اوکراین) برای حمله به کریمه به ATACMS دوربرد نیاز دارند".

 

مک کال افزود که «مشاوران عالی رتبه» و اوکراینی‌ها در مورد لزوم ارائه ATACMS برای حملات به خاک شبه جزیره کریمه در حال صحبت هستند، زیرا به گفته این نماینده کنگره، هواپیماهای بدون سرنشین روسیه از قلمرو کریمه پرتاب می‌شوند.

 

نماینده کنگره آمریکا گفت: «وقتی آنچه را اوکراینی‌ها نیاز دارند به آنها می‌دهیم، (سیستم‌های دفاع هوایی قابل حمل) استینگر، (سیستم‌های ضد تانک) جاولین، (پرتاب کننده موشک) هیمارس، و توپ دوربرد، آنگاه آنها می‌توانند برنده جنگ شوند.»

 

پیش از این، مک کال، دولت جو بایدن را به دلیل امتناع از ارسال موشک به اوکراین سرزنش کرده و گفته بود که چنین تصمیماتی "بر اساس ترس اشتباه از تشدید تنش، جنگ را طولانی می‌کند." مک کال معتقد است که اوکراینی‌ها "ماه‌ها" برای "آزادسازی قلمرو مستقل خود" و همچنین برای حمله به "مکان‌های فرماندهی و کنترل" ارتش روسیه درخواست ATACMS کرده‌اند.

 

درخواست قانونگذاران آمریکایی برای ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین

همچنین قانونگذاران آمریکایی از دولت بایدن خواسته‌اند تانک‌های قدرتمند ام۱ آبرامز را به اوکراین بفرستد. آنها گفتند، ارسال این تانک‌ها حتی به تعداد نمادین به کی‌یف برای ترغیب هم‌پیمانان اروپایی جهت انجام این کار می‌تواند موثر واقع شود.

 

یک عضو حزب جمهوریخواه رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اشاره کرده است، فقط یک تانک برای ترغیب هم‌پیمانان کافی خواهد بود. به خصوص آلمان را ترغیب خواهد کرد تا برای حمایت از اوکراین تانک بفرستد.

 

بر اساس چندین گزارش، موضع اولاف شولتس، صدراعظم آلمان این بوده که تنها در صورتی مجوز ارسال تانک‌های آلمانی به اوکراین را صادر می‌کند که آمریکا هم تانک‌های خود را برای اوکراین ارسال کند. کی‌یف همچنین از آمریکا خواسته تانک‌های قدرتمند ام۱ آبرامز را برای کی‌یف ارسال کند؛ اما جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از انجام این کار خودداری کرده است.

 

روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله‌ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------