مک کارتی: چین نمی تواند به من بگوید در چه زمانی به کجا بروم



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که در برنامه ریزی برای سفر به تایوان ملاحظات چین را در نظر نمی گیرد. 

به گزارش  مهر به نقل از روسیا الیوم، کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که به تازگی این منصب را عهده دار شده است، گفت که می‌تواند بدون موافقت پکن به تایوان سفر کند و چین نمی‌تواند به وی در این خصوص امر و نهی کند.

 

بر اساس این گزارش، جانشین نانسی پلوسی در مجلس نمایندگان آمریکا افزود که قصد ندارد ملاحظات مقامات چین را درباره برنامه ریزی در سفر به تایوان رعایت کند.

 

مک کارتی پس از دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید گفت: فکر نمی‌کنم چین بتواند به من بگوید که به کجا و در چه زمانی به کدام مکان بروم.

 

این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که از سفر برنامه ریزی شده «کوین مک کارتی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان اطلاعی ندارد.

 

پرایس در یک نشست مطبوعاتی در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های مک کارتی برای سفر به تایوان گفت: «من نمی‌دانم که دفتر رئیس مجلس نمایندگان سفر برنامه‌ریزی شده‌ای را اعلام کرده است یا خیر؟»

 

رسانه‌های آمریکایی گزارش داده بودند که مک کارتی در حال برنامه ریزی برای سفر به تایوان در بهار امسال است.

 

براساس اعلام رسانه‌های آمریکایی، برنامه ریزی مک کارتی برای سفر به تایوان در ادامه راه رئیس سابق مجلس نمایندگان، نانسی پلوسی برای سفر به تایوان صورت می‌گیرد. سفری که حدود پنج ماه پیش سرو صدای زیادی به پا کرد و باعث شد تا چین دست به مجموعه‌ای از اقدامات نظامی از جمله چندین مانور نظامی سنگین در مجاورت سواحل تایوان بزند. در زمان سفر پلوسی به تایوان، مک کارتی که در آن زمان عضو مجلس نمایندگان بود، از سفر پلوسی حمایت کرد و گفت در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس مجلس، او نیز از تایوان دیدن خواهد کرد

 

اعلام سفراحتمالی رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در حالی صورت گرفته است که کمتر از دو هفته پیش، وزارت امور خارجه آمریکا مجوز فروش ۱۸۰ میلیون دلار تسلیحات به تایوان را تائید کرد؛ در میان این بسته تسلیحاتی سیستم مین ضد تانک نیز به چشم می‌خورد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------