نگرانی آمریکا از «ارتش در بند» داعش در سوریه: «غویران» بمب ساعتی است!



نیروهای داعش  ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
یک ژنرال آمریکایی پس از بازدید از زندان‌های شمال سوریه که نیروهای داعش در آن‌ها نگهداری می‌شوند، نسبت به خطری قریب‌الوقوع هشدار داد که این «ارتش در بند» داعشیان برای خاورمیانه به دنبال دارند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) از چندین بازداشتگاه بازدید کرد، از جمله زندان "غویران" در شهر حسکه که در حمله افراطی‌ها در اوایل سال گذشته میلادی، صدها تن در آن کشته شدند.

 

سنتکام در بیانیه‌ای به نقل از کوریلا نوشت: در بازدید از این بازداشتگاه، متوجه خطر قریب‌الوقوع جنگجوهای زندانی داعش در این زندان شدم.

 

وی افزود: کسانی که در عراق و سوریه زندانی هستند، واقعا یک «ارتش داعشیان در بند» را تشکیل می‌دهند که در صورت آزادی، تهدید بزرگی برای منطقه و ورای آن محسوب می‌شوند.

 

نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها تحت حمایت آمریکا قرار داشته و به بهانه مبارزه با داعش در سوریه در این کشور فعالیت دارند و در ۲۰۱۹ با داعش درگیری سنگینی داشتند.

 

از آن زمان تا امروز ده‌ها هزار تن از جمله اقوام افراطی‌ها در اردوگاه‌هایی نگه‌داری شده‌اند که به دست مقامات کرد مدیریت می‌شوند، از جمله اردوگاه بدنام «الهول» که ۱۰ هزار خارجی را در خود جای داده است.

 

مقامات کرد بارها از کشورهای متبوع این افراد خواسته‌اند تا شهروندان خود را پس بگیرند، اما دولت‌های خارجی از این کار خودداری می‌کنند زیرا نگران تهدیدات امنیتی هستند که از این افراد ناشی می‌شود.

 

نیروهای دموکراتیک سوریه و مقامات زندان غویران می‌گویند: نشانه‌ای از پشیمانی در این زندانیان دیده نمی‌شود و احتمال شستشوی مغزی آن‌ها و وادار کردنشان به اقدامات خشونت‌آمیز زیاد است. آن‌ها مثل یک بمب ساعتی هستند.

 

کوریلا همچنین به اردوگاه الهول سفر کرد که زنان و اعضای خانواده داعشیان در آنجا نگهداری می‌شوند. او در این باره گفت: کودکان این اردوگاه هر روز در معرض ترویج خشونت قرار دارند.

 

او خواستار بازگشت این افراد به کشورهایشان شد و اردوگاه الهول را یک «نقطه بحرانی رنج بشری» توصیف کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------