آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد/واکنش کره جنوبی و ژاپن به شلیک موشک قاره‌پیمای کره شمالی



کره شمالی ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
ستاد مشترک کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی بامداد پنجشنبه بار دیگر یک موشک بالستیک به سمت «دریای شرق» شلیک کرد. 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این شلیک ساعاتی پیش از دیدار یون سوک یئول رئیس جمهوری کره جنوبی و فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن انجام شد.

 

دو طرف قرار است در این دیدار درباره کره شمالی و سایر چالش‌های پیش روی دو کشور رایزنی کنند.

 

کره شمالی همچنین روز سه‌شنبه دو موشک کوتاه برد شلیک کرد. دو روز قبل از آن نیز پیونگ یانگ دو موشک کروز راهبردی از یک زیردریایی شلیک کرد.

 

این شلیک‌ها در حالی انجام می‌شود که کره جنوبی و آمریکا یک رزمایش ۱۰ روزه را آغاز کرده‌اند.

 

کره شمالی در ماه‌های گذشته چندین آزمایش موشکی و رزمایش برگزار کرده است که هدف از آنها تقویت بازارندگی هسته‌ای و عملیاتی کردن کامل تسلیحات بیشتر توسط ارتش این کشور عنوان شده است.

 

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی جمعه گذشته به ارتش این کشور دستور داد تا رزمایش‌های بیشتری برای آمادگی در یک «جنگ واقعی» انجام دهد.

 

حزب حاکم کارگران کره شمالی نیز یکشنبه در پاسخ به اقدامات آمریکا و کره جنوبی، تدابیر عملی و مهمی برای بازدارندگی جنگی اتخاذ کرد.

 

واکنش کره جنوبی و ژاپن به شلیک موشک قاره‌پیمای کره شمالی

تهران- ایرنا- کره جنوبی و ژاپن دقایقی پس از شلیک موشک بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی از تشکیل جلسه جداگانه شورای امنیت ملی در توکیو و سئول خبر دادند.

 

کره شمالی ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، کره جنوبی پنجشنبه با تشکیل جلسه شورای امنیت ملی، اقدام کره شمالی را «قویا محکوم» کرد و آن را اقدامی تحریک‌آمیز خواند که صلح بین‌المللی را تهدید می‌کند.

 

یون سوک یئول رئیس جمهوری کره جنوبی به ارتش دستور داد تا به رزمایش با آمریکا ادامه دهد افزود که کره شمالی بهای «اقدامات بی‌پروای» خود را پرداخت خواهد کرد.

 

فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن نیز با اعلام تشکیل جلسه شورای امنیت ملی در این کشور گفت: صلح و ثبات منطقه‌ای مهمترین مساله برای کشورهای ماست. ما باید همکاری نزدیک‌تری با همه متحدان و کشورهای دوست داشته باشیم.

 

این سومین شلیک موشکی کره شمالی در هفته جاری است که ساعاتی پیش از دیدار فومیو و یون در توکیو انجام شد. آنها قرار است در این دیدار درباره موضوعات موشکی و هسته‌ای کره شمالی رایزنی کنند.

 

وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد، پرتابه ای که کره شمالی بامداد پنجشنبه شلیک کرد یک موشک بالستیک قاره‌پیما بود و خارج از منطقه اقتصادی اختصاصی ژاپن فرود آمد.

 

این موشک به ارتفاع ۶ هزار کیلومتری رسید و حدود ۷۰ دقیقه در آسمان بود و مسیری یک هزار کیلومتری را طی کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------