آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

واکنش بایدن به رای دادگاه بین‌المللی علیه ولادیمیر پوتین



ولادیمر پوتین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس جمهور آمریکا به رای دادگاه بین المللی علیه ولادیمر پوتین، رئیس جمهور روسیه واکنش نشان داد. 

به گزارش  مهر به نقل از الجزیره، «جوبایدن»، رئیس جمهور آمریکا به رأی دادگاه بین المللی علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه واکنش نشان داد.

 

در این ارتباط، جو بایدن مدعی شد که حکم بازداشت صادر شده از سوی دادگاه کیفری بین المللی علیه رئیس جمهور روسیه موجه است.

 

رئیس جمهور آمریکا همچنین ادعا کرد که دادگاه کیفری بین المللی در اقدام و تصمیم گیری خود مشروعیت دارد و پوتین به وضوح مرتکب جنایات جنگی شده است.

 

این واکنش رئیس جمهور آمریکا پس از آن صورت گرفته است که دیوان کیفری بین‌المللی برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اتهام جنایت جنگی در اوکراین، قرار بازداشت صادر کرد. مسکو همواره اتهامات علیه نیروهای روسیه مبنی بر ارتکاب جنایت در جریان جنگ یکساله با اوکراین را رد کرده است. این دادگاه بین‌المللی با ادعای مظنون بودن پوتین به تبعید غیرقانونی کودکان و انتقال غیرقانونی ساکنان قلمرو اوکراین به فدراسیون روسیه، برای رئیس جمهور روسیه حکم بازداشت صادر کرده است.

 

اوایل هفته جاری، رویترز در گزارشی مدعی شده بود که دیوان کیفری بین‌المللی در نخستین حکم صادره پس از آغاز تحقیقات درباره جنگ اوکراین، برای برخی قرار بازداشت صادر خواهد کرد. این دادگاه به طور جداگانه برای ماریا آلکسیِونا، کمیسر حقوق کودکان فدراسیون روسیه نیز به اتهامی مشابه قرار بازداشت صادر کرده است. دیوان کیفری بین‌المللی نخستین دادگاه دائمی بین‌المللی برای رسیدگی به جرایم نسل‌کشی، جنایات علیه بشریت، جنایت جنگی و جنایت تجاوز است و مقر آن در لاهه، هلند قرار دارد.

 

همسو با رئیس جمهور آمریکا نیز، اتحادیه اروپا روز جمعه و ساعاتی پس از صدور قرار بازداشت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه از سوی دیوان کیفری بین المللی به ادعای ارتکاب جنایت جنگی از این تصمیم استقبال کرد و آن را در راستای اجرای عدالت مهم ارزیابی کرد. اتحادیه اروپا رأی دیوان کیفری بین المللی علیه رئیس جمهور روسیه را سرآغازی برای پاسخگو کردن روسیه توصیف کرد!

 

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز جمعه در واکنش به صدور حکم جلب «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه از سوی دیوان کیفری بین المللی اعلام کرد که تصمیم دیوان کیفری بین المللی تحریک آمیز و غیرقابل قبول است. سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که روسیه دیوان کیفری بین المللی را به رسمیت نمی‌شناسد و تصمیمات آن ارزش قانونی ندارد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------