رئیس‌جمهور چین به اوکراین دعوت شد



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی، از «شی جین پینگ» همتای چینی خود برای سفر به کی‌یف دعوت کرد. 

  به گزارش مهر به نقل از الجزیره، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین طی مصاحبه‌ای مطبوعاتی اذعان کرد که شکست در نبرد «باخموت» عواقب وخیمی برای اوکراین در پی خواهد داشت.

 

بر اساس این گزارش، زلنسکی که با خبرگزاری آسوشیتد پرس مصاحبه می‌کرد، در ادامه افزود که آماده گفتگو با «شیء جین پینگ» همتای چینی خود است و او را برای سفر به اوکراین دعوت می‌کند.

 

این اظهارات رئیس جمهور اوکراین در حالی است که وزارت خارجه چین در سالروز آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، طرح ۱۲ بندی خود را برای نحوه پایان‌دادن به جنگ و درگیری‌ها در اوکراین منتشر کرد.

 

«وانگ یی» مدیر دفتر مرکزی وزارت خارجه چین نیز در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ یادآور شد که در مسئله اوکراین، موضع پکن در حمایت از مذاکرات صلح خلاصه می‌شود. پکن متنی را در مورد موضع خود در مورد حل و فصل سیاسی بحران اوکراین ارائه کرده و حامی صلح و گفتگو خواهد بود.

 

گرچه دولت چین تاکنون به صورت رسمی و آشکارا از عملیات نظامی روسیه در اوکراین دفاع نکرده و آن را نیز محکوم نکرده است، «لی ژانشو» رئیس پارلمان چین (کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین) ۱۹ شهریور با سفر به مسکو و در دیدار با رؤسای فراکسیون‌های دومای دولتی روسیه تأکید کرد چین کاملاً همه اقدامات روسیه در اوکراین برای محافظت از منافعش را درک و از این اقدامات حمایت می‌کند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------