اوکراین: روسیه دسترسی به داروها را مسدود می کند/ مذاکرات صلح با روسیه به معنای پیروزی مسکو خواهد بود



 اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
ویکتور لیاشکو وزیر بهداشت اوکراین گفت که مقامات روسیه بارها از تلاش‌ها برای ارائه داروهای دولتی به مردم در شهرها، شهرک‌ها و روستاهای اشغالی جلوگیری کرده‌اند. 

 به گزارش ایرنا، ویکتور لیاشکو وزیر بهداشت اوکراین در مصاحبه با آسوشیتدپرس مقامات روسیه را به ارتکاب جنایت علیه بشریت از طریق مسدود کردن دسترسی به داروهای مقرون به صرفه در مناطقی اشغالی متهم کرد.

 

لیاشکو در ادامه افزود: در تمام طول شش ماه جنگ روسیه (اجازه) کریدورهای بشردوستانه مناسب را نداده است تا بتوانیم داروهای خود را در اختیار بیمارانی قرار دهیم که به آنها نیاز دارند.

 

وزیر بهداشت اوکراین خاطر نشان کرد: ما معتقدیم که این اقدامات با نیت روسیه انجام می شود و آنها را جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی می دانیم که مستند شده و به رسمیت شناخته خواهد شد.

 

به گفته سازمان ملل، دولت اوکراین برنامه ای دارد که به افراد مبتلا به سرطان و بیماری های مزمن دارو ارائه دهد اما با این وجود تخریب بیمارستان‌ها و زیرساخت‌ها به همراه جابه‌جایی حدود ۷ میلیون نفر در داخل کشور، درمان را مختل کرده است.

 

براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، تا ۱۱ آگوست (۲۰ مرداد) ۴۴۵ حمله به بیمارستان ها و سایر مراکز مراقبت های بهداشتی انجام شده است که به طور مستقیم منجر به مرگ ۸۶ نفر و مجروح شدن ۱۰۵ نفر شده است.

 

اوکراین: مذاکرات صلح با روسیه به معنای پیروزی مسکو خواهد بود

"میخائیلو پودولیاک" مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که کی یف هیچ انگیزه ای برای از سرگیری مذاکرات با مسکو ندارد زیرا این به معنای پیروزی روسیه است.

 

 اوکراین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، پودولیاک شنبه شب گفت: کی یف گفت و گو با روسیه را منحصراً در سطح حل و فصل موضوع مبادله اسرا و همچنین اجساد کشته شدگان حفظ می کند   .

 

پودولیاک در ادامه افزود: مذاکرات امروز با فدراسیون روسیه تنها به معنای یک چیز است و آن اینکه روسیه برنده شده است.

 

مقام اوکراین با اشاره به اینکه هیچ گفتگویی از سوی نظامیان وجود ندارد خاطرنشان کرد: ما در سطح درباره آزادی اسرا، تبادل اجساد و غیره گفت وگوهایی داریم.

 

پیشتر "الکساندر دارچیف" مدیر بخش آمریکای شمالی در وزارت خارجه روسیه گفته بود که ایالات متحده باید ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین را متقاعد کند که به میز مذاکره با مسکو بازگردد.

 

دیپلمات روسیه بر این باور است که تنها از این طریق آمریکا می تواند از شکست تحقیرآمیز که اخیراً در افغانستان رخ داد، جلوگیری کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------