مخالفت وزارت دادگستری آمریکا با انتشار دلایل تفتیش عمارت ترامپ



وزارت دادگستری آمریکا ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزارت دادگستری آمریکا با اعلام مخالفت نسبت به انتشار اظهارنامه‌ای که دادستان‌ها از آن برای صدور مجوز خانه دونالد ترامپ استفاده کرده‌اند، گفت این سند حاوی اطلاعاتی است که مسیر تحقیقات جاری درباره ترامپ را فاش کرده و احتمالا این بررسی‌ها را با مشکل مواجه خواهد کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دادستان‌های این پرونده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در گزارش خود نوشتند: اگر اظهارنامه مورد استفاده برای صدور مجوز جستجوی منزل ترامپ منتشر شود، نقشه راهی برای تحقیقات جاری دولت بوده و جزئیات مشخصی درباره جهت و مسیر این تحقیقات منتشر می‌کند که به احتمال خیلی زیاد، مراحل بعدی این تحقیقات را با مشکل مواجه خواهد کرد.

 

متحدان ترامپ در حزب جمهوری‌خواه در روزهای اخیر از مریک گارلند، دادستان کل آمریکا خواسته‌اند تا این سند را منتشر کند، سندی که حاوی شواهدی است که دادستان‌ها در مجاب کردن قاضی پرونده برای صدور حکم تفتیش خانه ترامپ استفاده کردند.

 

یک دادگاه فدرال در ایالت فلوریدا (که عمارت ترامپ در آن واقع شده) به دستور وزارت دادگستری آمریکا مجوز جستجوی مارالاگو و چندین سند همراه آن را منتشر کرد که نشان داد ماموران اف‌بی‌آی ۱۱ مجموعه سند محرمانه را از عمارت مارالاگوی ترامپ خارج کرده‌اند.

 

ماموران پلیس فدرال آمریکا هفته گذشته حدود ۲۰ جعبه حاوی اسنادی از جمله اطلاعات طبقه‌بندی شده از مارالاگو خارج کردند، اطلاعاتی که ترامپ از کاخ سفید به عمارتش برده بود. برخی از اطلاعات خارج شده در رده‌بندی فوق محرمانه جای دارند. چنین اسنادی - که به گزارش واشنگتن پست در آن‌ها اسناد هسته‌ای هم وجود دارد - باید در یک ساختمان دولتی امن نگهداری می‌شدند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------