بایدن لایحه ۴۳۰ میلیارد دلاری محافظت از محیط زیست، سلامتی و مالیات را امضا کرد



 بایدن,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه (به وقت محلی) لایحه ۴۳۰ میلیارد دلاری به عنوان بزرگترین بسته حمایتی از محیط زیست در تاریخ این کشور را امضا کرد. 

به گزارش ایرنا، این لایحه برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و قیمت دارو و اخذ مالیات از ثروتمندان و شرکت‌های بزرگ آمریکایی طراحی شده است. 

 

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از این رویداد برای انتقاد از جمهوری خواهان استفاده کرد تا از مجموعه‌ای از پیروزی‌های دموکرات‌ها در زمینه تصویب لوایح قانونی، برای افزایش شانس این حزب در انتخابات میان دوره‌ای کنگره بهره گیرد.

 

وی گفت:  «در این لحظه تاریخی، دموکرات‌ها طرف مردم آمریکا را گرفتند و همه جمهوری‌خواهان در کنار منافع خاص قرار دارند. همه جمهوری خواهان کنگره به این لایحه رای منفی دادند.» 

 

قانون مبارزه با تغییرات آب و هوایی با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در آمریکا معرفی شده است. این قانون همچنین اجازه می‌دهد تا قیمت‌های داروی سالمندان کاهش یابد و شرکت‌ها و ثروتمندان را وادار می‌کند بدهی‌های مالیاتی خود را پرداخت کنند. دموکرات‌ها معتقدند که پرداخت مالیات از سوی ثروتمندان، به کاهش کسری بودجه دولت آمریکا و همچنین مبارزه با تورم کمک می‌کند. 

 

اما میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان سنا گفت که قانون جدید نتیجه عکس خواهد داشت. 

 

وی با اشاره به سازمان امور مالیاتی آمریکا گفت: دموکرات‌ها سال گذشته با صرف بیش از اندازه پول و ایجاد تورم بی‌سابقه اقتصاد آمریکایی‌ها را غارت کردند. راه حل امسال آن‌ها انجام دوباره این کار است. لایحه جناحی که بایدن امروز امضا کرد به معنای مالیات، هزینه بالاتر انرژی و بازرسی‌های جدی‌تر سازمان امور مالیاتی است. 

 

به گزارش ایرنا، یک انجمن علمی پژوهشی آمریکا در ماه اردیبهشت اعلام کرد که کیفیت هوا برای تقریبا نیمی از شهروندان این کشور که معادل ۱۳۷ میلیون نفر است، نسبت به ۲۰ سال گذشته، ناسالم‌تر و خطرناک‌تر شده است. 

 

تحقیقات منتشر شده در ماه نوامبر نشان داد که در آمریکا، بیش از ۴۰ درصد از جمعیت این کشور در شهرهایی با هوای ناسالم زندگی می‌کنند. مطالعات قبلی نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض این ذرات که ریز و با قطر ۲.۵ میکرومتر یا کمتر هستند، با ابتلا به چند عارضه سلامتی از جمله آسم و سایر اختلالات ریوی، بیماری قلبی و زوال عقل مرتبط است. 

 

بر اساس این تحلیل، قرار گرفتن در معرض ذرات ریز آلاینده در هوا سالانه باعث مرگ زودهنگام چهار میلیون نفر در سراسر جهان می‌شود. 

 

نتیجه ۲ مطالعه جدید نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض سطوح ناسالم آلودگی هوا سالانه باعث مرگ یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن در شهرهای سراسر جهان می‌شود. بعلاوه، سالانه نزدیک به ۲ میلیون مورد آسم در میان کودکان سراسر جهان با قرار گرفتن در معرض آلودگی دی اکسید نیتروژن ناشی از انتشار وسایل نقلیه موتوری مرتبط است که از هر سه مورد دو مورد در مناطق شهری رخ می‌دهد. 

 

تغییرات اقلیمی در قالب یک دوره خشکسالی، کمبود آب یا بی‌آبی متوالی، افزایش سالانه دمای هوا، افزایش آلودگی هوای شهرهای بزرگ، وقوع سیل‌ها و طوفان‌های شدید و گسترده ظهور کرده و اثرات بی‌سابقه‌ای دارند. این تغییرات اقلیمی به‌خصوص تغییرات آب و هوایی، محیط ‌زیست انسان را به محیطی سخت‌تر و نابسامان تبدیل کرده است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------