کره شمالی: آمریکا و کره جنوبی در مقابل ما به زانو درآمدند



  کره شمالی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رسانه‌های دولتی کره شمالی با تقدیر از قدرت نیروی هوایی این کشور مدعی شدند که این روند باعث شده تا کره جنوبی و آمریکا در مقابل پیونگ یانگ به زانو در بیایند. 

به گزارش ایسنا، روزنامه رودونگ سینمون چاپ کره شمالی در مقاله‌ای درباره بزرگداشت "روز مردان هوا" نوشت: یکبار دیگر با نمایش عملیات هوایی بزرگ کره شمالی در اوایل نوامبر ۲۰۲۲ دشمن را به زانو در آوردیم.

 

بسیج نیروهای ضربت هوایی کره شمالی در چهارم نوامبر ۲۰۲۲ آن هم برای چهار ساعت یکی از چندین اقدامات تحریک آمیز این کشور از دوم تا پنجم ماه جاری میلادی بود که در آن دستکم ۳۳ موشک نیز پرتاب شد.

 

کره شمالی این اقدامات را مانورهای دفاعی در مقابل رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی می‌داند و حتی این مساله را نیز مطرح کرده که این دو متحد بهای بسیار سنگینی را بابت برگزاری رزمایش هوایی خود می‌پردازند.

 

درحالیکه روزنامه رودونگ سینمون مدعی شده که رزمایش هوایی چهارم نوامبر کره شمالی دشمنان را ترسانده، اما نیروی هوایی کره جنوبی بلافاصله با پرواز و اعزام بیش از ۸۰ جنگنده خود از جمله نسل پنجم جنگنده F-۳۵A به این ادعا پاسخ داده بود.

 

این روزنامه همچنین اعلام کرد که عملیات پیشین نیروی هوایی ارتش خلق کره شمالی که اوایل اکتبر و در مقیاس بزرگ انجام شد، مانور تحریک آمیز دشمنان را با به پرواز درآمدن بیش از ۱۵۰ جنگنده در واکنش به مانور دریایی مشترک سئول- واشنگتن در هم نوردید.

 

تمجید رسانه‌های دولتی کره شمالی از قابلیت‌های نیروی هوایی این کشور با محدودیت‌های واقعی ناوگان از رده خارج شده آن که در نبرد مستقیم با جنگنده‌های مدرن‌تر مورد استفاده کره جنوبی و ایالات متحده قرار دارند، در تضاد است.

 

"دنیل پینکستون"، استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه تروی مستقر در سئول گفته است: این جنگنده‌های از رده خارج شده کره شمالی آنقدر آنتیک هستند که اصلا کارایی لازم را ندارند.

 

از آنجا که کره شمالی بیشتر وقت و هزینه خود را در چند دهه گذشته صرف اولویت بخشیدن به سایر بخش‌ها و حوزه‌های نظامی از جمله موشکی و هسته‌ای کرده، نیروی هوایی این کشور تقریبا از رده خارج است و کارایی ندارد اگرچه روزنامه رودونگ سینمون روز سه شنبه گزارش داد که کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی به دنبال توجه بیشتر به نیروی هوایی این کشور است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------