آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

قاضی آمریکایی شکایت از نقش بن سلمان در قتل خاشقچی را رد کرد



 محمد بن سلمان,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
یک قاضی در آمریکا شکایت از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی را به اتهام نقش داشتن در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار مخالف در سال ۲۰۱۸ رد کرد.

به گزارش ایرنا از آسوشیتدپرس، جان بیتس قاضی فدرال واشنگتن، موضع دولت آمریکا را مبنی بر اینکه شاهزاده محمد که در ماه سپتامبر به نخست وزیری عربستان سعودی منصوب شد، از مصونیت در دادگاه‌های ایالات متحده به عنوان رئیس یک دولت خارجی برخوردار است، پذیرفت.

 

بیتس گفت استدلال خدیجه چنگیز، نامزد خاشقچی و گروه فعال او به نام DAWN، در شکایت از اینکه شاهزاده محمد پشت این قتل بوده «قوی» است.

 

با این حال او حکم داد که قدرتی برای رد موضع رسمی دولت آمریکا (در بیانیه رسمی که در ۱۷ نوامبر به دادگاه ارائه شد) مبنی بر اینکه بن سلمان به عنوان یک رهبر خارجی دارای مصونیت است را ندارد.

 

بیتس افزود، درست است که بن سلمان چند هفته پیش به عنوان نخست وزیر معرفی شد، اما قوه مجریه دولت ایالات متحده "مسئول امور خارجی از جمله با عربستان سعودی باقی می‌ماند و تصمیم مخالف این دادگاه در مورد مصونیت بن سلمان، بی جهت با این مسئولیت‌ها تداخل خواهد کرد. "

 

او گفت که اتهامات "موثق" در باره قتل خاشقچی، زمان نخست وزیری بن سلمان و زمان تسلیم شدن دولت ایالات متحده، او را با "ناراحتی" مواجه کرده است. اما در این پرونده چاره دیگری ندارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------