مسکو: ممکن است اتحادیه اروپا قبل از پیوستن اوکراین فرو بپاشد /فرمانده ارتش انگلیس: آماده نبرد در اروپا شوید



اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
یک مقام امنیتی ارشد روس گفت، احتمالا اتحادیه اروپا پیش از پیوستن اوکراین به آن دچار فروپاشی شود.

 به گزارش فارس، «دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه روز یکشنبه گفت، ممکن است اتحادیه اروپا قبل از پیوستن اوکراین، دچار فروپاشی شود.

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، مدودوف در بیانیه‌‌ای با اشاره به فروپاشی جماهیر شوروی نوشت: «اوضاع پیرامون شادکامی جهانی موعود در اتحاد جماهیر شوروی مرا به یاد تبلیغات کمیسیون اروپا درباره نامزدی عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا می‌اندازد».

 

این مقام روس افزود، این «وعده» فقط به اوکراین داده شد و نه گرجستان و حتی به ترکیه (که سال‌ها در انتظار پیوستن به اتحادیه اروپا است) اشاره‌ای هم نشد.

 

مدودوف نوشت:‌ «آن‌ها [به اوکراین] وعده دادند اما مشروط. اوکراین قرار است بهتر، تمیزتر، با فساد کمتر، توسعه‌یافته‌تر، منور تر و باهوش‌تر شود. خاله اورسولا [فون در لین] رئیس کمیسیون اروپا، حتی گفت اوکراینی‌ها برای عضویت در اتحادیه اروپا جان می‌دهند».

 

رئیس جمهور سابق روسیه در ادامه این بیانیه نوشت:‌ «از اینجا به بعد مانند ایجاد کمونیسم خواهد بود. هیچ تاریخی اعلام نشده است اما شروط غیر قابل راستی‌آزمایی و خلاصه ای وجود دارد».

 

این مقام امنیتی افزود: «راستی‌آزمایی عینی امکان‌پذیر نیست و باید به مدت چند دهه و توسط نسل‌های جدید رهبران اتحادیه اروپا چک شوند».

 

مدودوف مدعی شد: «شاید اگر کمونیسم امروز وارد عرصه می‌شد، اتحاد جماهیر شوروی پایدار می‌ماند. اما این اتحاد متأسفانه از بین رفت. می‌دانید به چه چیزی اشاره می‌کنم؟»

 

در انتهای این بیانیه آمده است: «پی‌نوشت، شاید (بزنیم به تخته) تا این زمان اتحادیه اروپا فرو بپاشد. وحشتناک است به این فکر کنیم بعد از فداکاریی‌هایی که اوکراینی‌ها برای عضویت در اتحادیه اروپا انجام داده‌اند، معلوم شود انتظارات این بیچاره‌ها چه سرابی بوده است، چه رسوایی به پا خواهد شد».

 

فرمانده ارتش انگلیس: آماده نبرد در اروپا شوید

 ژنرال سر پاتریک سندرز فرمانده جدید ستاد کل نیروهای مسلح انگلیس در پیامی به زیردستانش هشدار داد که نیروهای نظامی این کشور باید آماده نبردی دوباره در اروپا شوند.

اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

به گزارش ایرنا، تارنمای دیلی میل دیروز (۲۸ خرداد) به نقل از سندرز که چند روز پیش به این سمت منصوب شده، نوشت: من نخستین فرمانده ستاد کل از سال ۱۹۴۱ هستم که فرماندهی ارتش را در سایه جنگ زمینی در اروپا با دخالت یک قدرت قاره ای را بر عهده دار می گیرد. میزان تهدید روسیه نشاندهنده ورود ما به دوره ای جدید از ناامنی است.

 

وی افزود: یگانه وظیفه من آن است که ارتشمان را تا حد امکان مهلک و موثر بسازیم. اکنون زمان آن فرا رسیده و باید این فرصت را غنیمت بشماریم.

 

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به یک بازیگر فعال در عرصه این نبرد تبدیل شده و در کنار ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی، تحریم‌ هایی را علیه روسیه اعمال کرده و تقریبا هفته‌ای یک بار تحریم‌های جدیدی را علیه این کشور وضع می‌کند.

 

نخست وزیر انگلیس که دیروز در سفری از پیش اعلام نشده، برای دومین بار به پایتخت اوکراین سفر کرد مدعی شد که نیروهای روسیه در جنگ اوکراین تحت فشار زیادی هستند و "تلفات سنگین" را متحمل می‌شوند.

 

بوریس جانسون در این سفر پیشنهاد راه‌اندازی یک برنامه آموزشی گسترده برای نیروهای اوکراینی را ارائه کرد که می‌تواند حداکثر یکهزار سرباز را در هر ۱۲۰ روز آموزش دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------