آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

آمریکا: روسیه به دنبال تصرف مناطق بیشتر اوکراین است



 اوکراین  ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
آوریل هاینس رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ملی آمریکا گفت، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه همچنان به دنبال تصرف مناطق بیشتر اوکراین است اما توان نیروهای روسیه به قدری در نبرد کاهش یافته‌ است که در کوتاه مدت به دستاوردهای ضعیفی دست خواهند یافت. 

به گزارش ایرنا از رویترز، وی چهارشنبه شب در کنفرانسی در وزارت بازرگانی آمریکا ادعا کرد: ما نوعی عدم تطابق میان اهداف نظامی کوتاه مدت پوتین و ظرفیت نظامی و بلند پروازی‌های او و توان ارتش روسیه برای انجام آن، احساس می‌کنیم. 

 

وی افزود: به طور خلاصه، تصویر جنگ در اوکراین همچنان تاریک و نگرش روسیه نسبت به غرب نیز در حال سخت شدن است.

 

رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ملی آمریکا گفت، ما فکر می‌کنیم پوتین عملاً به دنبال این است که بیشتر اوکراین را تصاحب کند. 

 

به گزارش ایرنا، ارزیابی‌های دولت بایدن نشان می‌دهد که اوکراین دیگر قادر نیست اراضی خود را از روسیه بازپس گیرد و زلنسکی باید کوچک شدن کشورش را بپذیرد. 

 

مقام‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند که کاخ سفید دیگر مطمئن نیست اوکراین بتواند مناطقی را که اکنون در کنترل نیروهای روسیه است، بازپس گیرد.  

 

گزارش‌ها نشان می‌دهد مشاوران «جو بایدن» بحث بر سر اینکه «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین باید تعریف خود را از "پیروزی" تغییر دهد، شروع کرده و معتقدند وی باید با کوچک‌شدن کشورش کنار بیاید. 

 

آمریکا در پی جنگ اوکراین، همزمان با ارسال تجهیزات نظامی سنگنین به کی‌یف فشارهای اقتصادی بی‌سابقه‌ای را همراه با متحدانش بر روسیه وارد کرده است.

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

 

وی سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. 

 

جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد و بیشتر در قالب اعمال تحریم‌های گسترده اقتصادی و سیاسی و ارسال محموله سلاح‌های سبک و سنگین به طرف‌های درگیر جنگ ادامه می‌یابد. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------