وعده اردوغان: ارتش ترکیه اولین قدرت جهان می‌شود!



رئیس جمهوری ترکیه ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس جمهوری ترکیه وعده داد که ارتش کشورش را تبدیل به ارتش "شماره یک" در جهان کند. او همچنین ادعا کرد که این ارتش در سال‌های اخیر دستاوردهای "اعجاب‌انگیز" و پیشرفت‌های مهم در زمینه آموزش کسب کرده است.

به گزارش ایسنا به  نقل از پایگاه راشا تودی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی در یک مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه دفاع ملی شهر استانبول، ارتش کشورش را بابت کمک به "ساخت یک ترکیه بزرگ و قدرتمند" تحسین کرد. او گفت: هیچ تهدیدی روی زمین، در دریا و در هوا که ارتش ترکیه نتواند بر آن غلبه کند، وجود ندارد.

 

این رئیس جمهوری ترکیه خاطر نشان کرد: ما دائما از نو متولد شده و گام‌های مضاعفی را تا زمانی که نیروهای مسلح ترکیه تبدیل به نیروی شماره یک در جهان به همراه همه عناصر، آموزش‌ها، تجهیزات، فناوری و تجربه‌اش شود، اتخاذ خواهیم کرد.

 

اردوغان در ضمن اذعان به وجود "نقایص و جوانب نیازمند ارتقا در نظام آموزش نظامی آنکارا" تاکید کرد، افتتاح دانشگاه دفاع ملی ترکیه در سال ۲۰۱۷ یک نقطه عطف بزرگ بود که وضعیت آموزش و برگزاری مانور را برای سربازان جدید "کاملا تغییر داد".

 

او خاطر نشان کرد: ما همه نهادهایمان در حوزه آموزش و تمارین نظامی را زیر یک سقف جمع کردیم. در این ساختار مشترک ما یک سیستم آموزشی مدرن ایجاد کرده‌ایم که هم به بازتاب نمونه‌ها در جهان و هم به بازتاب نیازهای امروز می‌پردازد.

 

این رئیس جمهوری ترکیه همچنین در جریان سخنرانی‌اش اشاره مختصری به مسائل ژئوپلتیکی کلی‌تر کرد و به بحث درباره ائتلاف ناتو که ترکیه هم عضو آن است و موضوع تقاضاهای جدید فنلاند و سوئد به منظور پیوستن به این بلوک پرداخت.

 

او بیان کرد: اولین گام برای کشورهای درخواست‌کننده عضویت این است که شرایط ما را پذیرفته و تعهد کتبی ارائه دهند و دو کشور مذکور هنوز عضو نیستند و در وضعیت دعوت شدن برای عضویت قرار دارند. این‌ها مشمول دعوتنامه برای پیوستن به ائتلاف شده‌اند.

 

آنکارا پیشتر با درخواست‌های عضویت این دو کشور حوزه نوردیک با متهم ساختنشان به پذیرش گروه‌های تروریستی مخالفت کرده بود اما اخیرا موضعش را در این زمینه تلطیف‌تر ساخت و حالا از هلسینکی و استکهلم خواسته برای پذیرفته شدن در ناتو مظنونان به تروریسم را استرداد کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------