نخست وزیر اوکراین خسارت جنگ را ۷۵۰میلیارد دلار اعلام کرد



 نخست وزیر اوکراین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
نخست وزیر اوکراین دوشنبه شب در کنفرانس بین المللی اعلام کرد که بازسازی کشور ویران شده از جنگ ۷۵۰ میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت. 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، دنیس شمیهال نخست وزیر اوکراین در افتتاحیه کنفرانس بازیابی اوکراین در سوئیس، ویرانی صورت گرفته در کشور را عظیم تشریح و اذعان کرد که نیازهای بازسازی بسیار زیاد است.

 

وی در ادامه افزود: ما معتقدیم که منبع اصلی بازسازی باید دارایی های مصادره شده روسیه و الیگارش های روسی باشد.

 

نخست وزیر اوکراین گفت : مقامات روسیه این جنگ خونین را به راه انداختند، آنها باعث این ویرانی عظیم شدند و باید در قبال آن پاسخگو باشند.

 

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز از طریق پیامی ویدئویی تاکید کرد: بازسازی اوکراین وظیفه یک ملت نیست بلکه بازسازی اوکراین بزرگترین کمک به حمایت از صلح جهانی است و این وظیفه مشترک کل جهان دموکراتیک است.

 

کنفرانس بین‌المللی دو روزه بازسازی اوکراین از روز دوشنبه با یک طرح کلی مشابه «طرح مارشال» برگرفته از برنامه اقتصادی آمریکا که امکان برخاستن اروپای غربی را از ویرانه های جنگ جهانی دوم فراهم کرده بود به میزبانی سوئیس برگزار شد.

 

اوکراین پنجمین ماه جنگ را می‌گذراند و نه تنها نشانه‌ای از پایان آن به چشم نمی‌آید، بلکه هر روز تبعات تازه‌ای از آن در حوزه‌های مختلف سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی ظهور می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------