وزیر دفاع انگلیس: وقت آن است که فارغ از اروپا جایگاه خود را در جهان بازیابیم



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ویلیامسون
وزیر دفاع انگلیس تاکید کرد که پس از بریگزیت، این کشور پایگاه‌های نظامی جدیدی در سراسر جهان ایجاد خواهد کرد تا به یک "بازیگر جهانی حقیقی" تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، گوین ویلیامسون، وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه با دیلی تلگراف گفت، پس از بریگزیت پایگاه‌های نظامی جدیدی در کارائیب و خاور دور ایجاد خواهد شد. به گفته یک منبع مطلع، مکان پایگاه احتمالی در سنگاپور یا برونئی در دریای چین جنوبی یا مونتسرانت یا گویان در کارائیب خواهد بود.

 

به گفته ویلیامسون، سیاست دهه ۶۰ میلادی برای خروج از مناطق "شرق سوئز" از بین رفته است و انگلیس فرصت "بازیابی" نقش خود در عرصه جهانی را مغتنم می‌شمارد. او همچنین آماده‌باش نیروها برای مقابله احتمالی با هرج و مرج ناشی از بریگزیت را کم‌اهمیت دانست و گفت: با این اقدام اطمینان حاصل می‌شود که همه چیز به آرامی پیش می‌رود. در شرایطی که قصد خروج از اتحادیه اروپا را داریم، بریتانیایی‌ها باید نسبت به آینده‌مان خوش‌بین‌تر باشند.

 

ویلیامسون افزود: این مهمترین لحظه برای کشورمان از زمان پایان جنگ جهانی دوم است؛ ما می‌توانیم خودمان را به شکل دیگری بازیابی کنیم، می‌توانیم نقشی را در عرصه جهانی بازی کنیم که جهان از ما انتظار دارد. واقعیت این است که برای چندین دهه اکثر نقطه‌نظرات ملی ما به گفت‌وگو روی اتحادیه اروپا محدود شده بود. این فرصتی است تا ما بار دیگر به عنوان بازیگر حقیقی جهان خودمان را نشان دهیم و معتقدم که نیروهای مسلح نقش واقعا مهمی در آن ایفا می‌کنند.

 

در همین حال فیلیپ هاموند، وزیر خزانه‌داری انگلیس از سوی همکارانش متهم شده است که اعتبار لازم برای آمادگی "بریگزیت بدون توافق" را در نظر نگرفته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------