آسانژ پاسپورت معتبر دارد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,آسانژ
استرالیا تایید کرد بنیانگذار وب سایت افشاگر "ویکی لیکس" پاسپورت معتبر دارد؛ سند مهمی برای جولیان آسانژ که نگران است اکوادور به دنبال پایان دادن به پناهش در سفارت این کشور در لندن و مسترد کردن وی به آمریکا باشد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، این پاسپورت جدید به جولیان آسانژ، بنیانگذار وب سایت افشاگر "ویکی لیکس" که از بیماری رنج می‌برد اجازه می‌دهد تا به استرالیا باز گردد و در سپتامبر سال گذشته میلادی صادر شده، اما تا روز شنبه گزارش نشده باقی‌ مانده بود. تاریخ پاسپورت قبلی وی در حال‌ حاضر منقضی شده است.

 

مقامات ارشد وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا روز پنجشنبه‌ در یکی از جلسات سنا که به پرونده آسانژ رسیدگی می‌کرد، گفتند که آسانژ یک پاسپورت معتبر دارد؛ اظهاراتی که تاکید مجدد بر بیانیه صادر شده در اکتبر سال گذشته میلادی بود.

 

سناتور رکس پاتریک از حزب اقلیت "ائتلاف مرکزی" که مساله آسانژ را در پارلمان مطرح کرده است، از مقامات وزارت امور خارجه خواست تا اعلام کنند که آیا با آمریکا درخصوص سفر امن آسانژ در صورت خروج از سفارت اکوادور در لندن صحبت کرده‌اند یا خیر.

 

جیمز لارسن ، افسر ارشد حقوقی این وزارتخانه، گفت‌: من از هیچ گونه روند قانونی آمریکا علیه آسانژ مطلع نیستم، در نتیجه‌ مساله‌ای برای مذاکره وجود ندارد.

 

وی افزود: من هیچ سوابقی از زمانی که روی کار آمده‌ام درخصوص این که مذاکراتمان با آمریکا در رابطه با مساله آسانژ چه بوده است، ندارم.

 

این مقام در ادامه‌ گفت‌: باید بگویم که ما از جانب دولت استرالیا از هیچ گونه روال حقوقی که در داخل یا توسط آمریکا علیه آسانژ مطرح شده باشد، اطلاعی نداریم.

 

مقامات آمریکا اذعان‌ کردند که دادستان‌های فدرال تحقیقات کیفری طولانی مدتی در خصوص آسانژ و ویکی لیکس به راه انداختند؛ وب سایتی که تحت ریاست آسانژ اسناد و مدارک سری دیپلماتیک و نظامی آمریکا را منتشر کرد.

 

طرفداران آسانژ همچنان مطمئن هستند که آمریکا در تلاش است در صورتی که بنیانگذار وب سایت افشاگر "ویکی لیکس" از سفارت اکوادور خارج شود، وی را مسترد کند.

 

کمپین دفاع از آسانژ در بیانیه‌ای در توییتر اعلام کرد دو هزار و 998 روز از بازداشت غیر قانونی وا جباری جولیان آسانژ در انگلیس می‌گذرد. دولت آمریکا به تلاش برای بازداشت و استرداد او برای مجازات کردن آسانژ به خاطر انتشار حقایق درباره جنگ در عراق ادامه می‌دهد. او برای جایزه صلح نوبل سال 2019 میلادی نامزد شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------