نگرانی کنگره نسبت به ادعای ترامپ درباره شکست داعش



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ
گرچه ترامپ مدعی شکست کامل داعش در سوریه است اما گزارش‌های میدانی این ادعا را ثابت نمی‌کند و اظهارات او موجی از نگرانی را در میان قانونگذاران آمریکایی به وجود آورده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است داعش شکست ۱۰۰ درصدی خورده است. او در یک ماه گذشته بارها تاکید کرده است که این گروه شبه‌نظامی خلافتش را در خاورمیانه از دست داده است. با این حال هیچگونه اعلام رسمی از طرف دولت او انجام نشده و همین امر آشفتگی میان قانونگذاران و کارشناسان سیاست خارجی به وجود آورده است.

 

ترامپ شنبه در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران (سی‌پی‌ای‌سی) گفت مقام‌ها "امروز یا فردا" اعلام می‌کنند که "ما ۱۰۰ درصد خلافت در سوریه را تحت کنترل خواهیم داشت." این اظهارات دو روز پس از آن مطرح شد که ترامپ به نظامیان مستقر در پایگاه نظامی آلاسکا گفت: ۱۰۰ درصد اراضی داعش تصرف شده است.

 

رئیس‌جمهوری آمریکا ششم فوریه هم به نمایندگان ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش گفته بود "واشنگتن به‌زودی سقوط ۱۰۰ درصد خلافت را اعلام می‌کند. اما من منتظر اعلام رسمی هستم. نمی‌خواهم با عجله آن را اعلام کنم."

 

این سخنان ترامپ نشان‌دهنده تمایل ترامپ برای اعلام پیروزی روی وعده‌ای است که پیش از انتخابات ۲۰۱۶ اعلام کرد. اما براساس گزارش‌های خبری، این اظهارات مکرر ترامپ با شرایط میدانی تفاوت دارد و نسبت به تعهد آمریکا برای خاتمه دادن به جنگ علیه این گروه افراطی ابراز نگرانی شده است.

 

قانونگذاران دموکرات و جمهوری‌خواه تاکید دارند، ترامپ با تمرکز روی پیروزی ارضی دچار اشتباه محاسباتی شده است زیرا داعش در حال تغییر هسته مرکزی عملیاتش از تجمیع اراضی و شورشی‌گری به گروهی تروریستی است که حملاتی در سراسر جهان اجرا می‌کند.

 

تیم کین، سناتور دموکرات در کمیته سرویس‌های مسلح سنا درباره ترامپ گفت: "او به دنبال لحظه "تکمیل ماموریتش" است و او این تهدید را دست‌کم می‌گیرد." جیمز اینهوفه، رئیس کمیته سرویس‌های مسلح آمریکا هم گفت، رئیس‌جمهوری آمریکا با تهدید اغراق در وعده و عدم تحقق وعده‌هایش روبروست. او تاکید کرد: من مدت‌ها پیش آموختم که نباید از عبارت "۱۰۰ درصد" استفاده کنم و ظاهراً آقای رئیس‌جمهور هنوز چنین درسی نگرفته است. اگر شما کمتر از ۱۰۰ درصد را حاصل کنید، دروغگو می‌شوید.

 

کاخ سفید هنوز اظهارنظری نکرده است. سخنگوی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش هم به سوالات پاسخی نداده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------