"گربه جاسوس"؛ داستان عجیب دیگری درباره آسانژ و سفارت اکوادور



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , گربه آسانژ
سردبیر وبسایت ویکی لیکس گفت: داستان‌های دیوانه‌وار درباره گربه جاسوس مؤسس سایت و حشرات داخل سفارت اکوادور که از سوی مقام‌های ارشد این کشور مطرح شده، با هدف منحرف کردن اخراج "وقیحانه" وی از سفارت و لغو پناهندگی‌اش صورت گرفته است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، داستان اخراج جولیان آسانژ، مؤسس ویکی لیکس از سفارت اکوادور در لندن و افشای جزئیات جعلی درباره اقامت وی در این سفارت روز جمعه توسط روزنامه دیلی میل منتشر شد. این مطالب از زمان انتشار باعث مطرح شدن ادعاهایی بی پایه و اساس شده که از جمله آن می‌توان به اظهارات عجیب و غریب سفیر اکوادور در لندن اشاره کرد.

 

در میان دیگر مسائل، سفیر اکوادور در لندن به گربه سفارت اشاره کرد که ممکن است از سوی آسانژ برای برخی امور مورد استفاده قرار گرفته باشد و مدعی شد که تمامی ساختمان سفارت زیر پای این گربه بوده است.

 

این دیپلمات ادامه داد: این گربه می‌توانسته به هر جای سفارت برود. ما مظنون هستیم که این گربه وسیله‌ای حمل می‌کرده تا از ما جاسوسی کند.

 

کریستین هرفنسون، سردبیر ویکی لیکس شایعات مطرح شده درباره آسانژ را با هدف انحراف توجهات در خصوص اخراج بی‌شرمانه و لغو پناهندگی وی از سفارت دانست.

 

این اظهارنظر از سوی سردبیر ویکی لیکس باعث طعنه‌ها و کنایه‌های زیادی به مقام‌های اکوادوری شد به طوری که برخی حتی گفتند آنها نیاز به کمک روانی دارند.

 

برخی هم گفتند که اکوادور در نهایت مقصر اصلی را درباره ورود غیرقانونی سال ۲۰۱۶ به سفارت یافته است که آن مقصر همان گربه است. حساب توئیتری این گربه هم درباره آزمایش یک دوربین مادون قرمز کوچک توسط آن خبر داد!

 

سایرین هم به این اتهامات نگاهی جدی تر انداخته و تجربیات ناموفق از سوی سیا را برای تبدیل کردن گربه‌ها به وسایل جاسوسی و نظارتی یادآور شدند. خبر بد برای جاسوسی این است که متأسفانه گربه‌ها برای اینکه با دولت‌ها کار کنند، غیرقابل پیش بینی و بسیار مستقل هستند.

 

سایر ادعاهای مطرح شده از سوی اکوادور شامل بهداشت ضعیف از سوی آسانژ، تعلل در شستن ظروف، گوش دادن به موسیقی با صدای بلند و اسکیت در داخل سفارت تا پاسی از شب است که به گفته برخی از کارمندان سفارت، آسانژ همانند یک نوجوان بی تربیت عمل می‌کرده است.

 

هنوز از محل دقیق گربه سفارت که آسانژ در نوامبر گذشته میلادی آن را بیرون کرد، اطلاعی در دست نیست و همین مساله باعث مطرح شدن شایعات و این تئوری‌ها شده است. اما ویکی لیکس در اخبار به روز شده روز شنبه خود فاش کرد که "سبیلوی افشاگر" – منظور گربه سفارت است – در امن و امان است. این وبسایت در تأیید خبرش کلیپی را منتشر کرد که در آن گربه در حال تماشای فیلمی از صاحبش است که به خارج از سفارت اکوادور برده می‌شود و فریاد "انگلیس باید مقاومت کند" سر می‌دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------