پوتین: جهان به نقطه خطرناکی رسیده است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,پوتین
رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: جهان به نقطه خطرناکی رسیده است و روابط بین المللی در حال تزلزل است. 

ولادیمیر پوتین امروز دوشنبه در پیامی به پنجمین همایش علمی-کارشناسی بین المللی «دیدگاههای پریماکوف» خاطرنشان کرد: در این شرایط تشدید رویارویی‌ها و پیشبرد خودخواهان منافع اقتصادی خود ازجمله با راه انداختن جنگ تجاری و استفاده از ابزار تحریمی از طرف برخی کشورها، باید به طور مشترک راههای جایگزین واقعی و قابل اجرا جستجو کرد.

 

وی خطاب به شرکت کنندگان در همایش بین المللی دیدگاه‌های پریماکوف افزود: باید حالت‌های سازنده برای حل مسائل مهم منطقه‌ای و جهان یافت؛ اطمینان دارم بحث‌های شما در این زمینه بسیار سودمند خواهد بود.

 

همایش پریماکوف که توسط انستیتو اقتصاد جهانی و مناسبات بین المللی پریماکوف برگزار می‌شود جایگاه قابل توجهی در بین کنفرانس‌های بین المللی دارد و توجه سیاستمداران، دیپلمات‌ها، دانشمندان، کارشناسان و خبرنگاران برجسته از کشورهای مختلف جهان را جلب می‌کند و امسال بیش از ۵۰۰ نفر از بیش از ۳۰ کشور جهان در آن حضور دارند.

 

رئیس جمهوری روسیه در ادامه پیام خود با اشاره به اهمیت و ضرورت میراث سیاسی پریماکوف در عرصه سیاسی، آن را امری طبیعی خواند و افزود: زیرا که پایه و اساس جهان بینی این چهره سیاسی و متفکر برجسته ارزش‌های بنیادینی همچون انسان دوستی و مسئولیت پذیری درباره سرنوشت جهان و دفاع از منافع ملی و میهنی و احترام به منافع کشورهای دیگر نهفته است.

 

در ادامه پیام پوتین به وخامت اوضاع امنیتی و ثبات بین المللی و بدتر شدن وضع سیستم کنترل تسلیحات و بحران در شکل کنونی جهانی شدن و سو استفاده برخی کشورها و حمایت بی رویه آنان از اقتصاد خود نیز اشاره شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------