گفت‌وگوی بن‌سلمان و وزیر دفاع آمریکا درباره حملات به تاسیسات نفتی آرامکو



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ولیعهد عربستان
ولیعهد عربستان و وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه تلفنی درباره حمله به تاسیسات نفتی آرامکو گفت‌وگو کردند. 

به گزارش فارس، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان روز دوشنبه تلفنی با «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا گفت‌وگو کرد.

 

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی، اسپر در این تماس تلفنی بر حمایت کامل آمریکا از عربستان در قبال حملات اخیر به تاسیسات نفتی بقیق و خریص تاکید کرده و گفت که واشنگتن تمامی گزینه‌های موجود برای مقابله تجاوزها به عربستان را بررسی خواهد کرد.

 

محمد بن سلمان نیز در این تماس تلفنی مدعی شد که تهدیدهای آمریکا تنها علیه عربستان سعودی نبوده بلکه تاثیرات آن به خاورمیانه و جهان خواهد رسید.

 

از سوی دیگر اسپر روز دوشنبه بعد از جلسه‌ای در کاخ سفید با موضوع چگونگی پاسخ آمریکا به حملات انجام‌شده علیه تأسیسات نفتی عربستان سعودی بر پایه ادعاهای اثبات‌نشده‌ای که ایران را به دست داشتن در این حملات متهم می‌کند گفت: «ارتش ایالات متحده در حال همکاری با شریکان خود برای پاسخ دادن به این حمله بی‌سابقه و دفاع از نظم قانون‌مدار در دنیا است که در حال تضعیف شدن توسط ایران است.» 

 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت که به عربستان قول نداده‌ایم که از آن‌ها حفاظت کنیم. باید بنشینیم و با آن‌ها (سعودی‌ها) به راه حلی برسیم.

 

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد که به عربستان کمک خواهیم کرد و سعودی‌ها باید مسئولیت بیشتری را در تضمین امنیت خود متحمل شوند و این موضوع شامل پرداخت پول خواهد بود.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------