ترامپ تنها به یک شرط با تحقیقات استیضاح همکاری می‌کند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , ترامپ
رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد: کاخ سفید با تحقیقات استیضاح به رهبری مجلس نمایندگان آمریکا همکاری خواهد کرد به این شرط که دموکرات‌های این مجلس حق و حقوق ما را رعایت کنند.  

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید از نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا انتقاد کرده که چرا زمانی را برای رای‌گیری کامل در این مجلس اعلام نمی‌کند؛ رای‌گیری که نتیجه آن مجوز تحقیقات استیضاح را صادر خواهد کرد.

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به این سوال که اگر یک رای‌گیری کامل در مجلس نمایندگان برگزار شود، با درخواست دموکرات‌ها برای ارائه‌ شهادت و مدارک همکاری خواهد کرد یا خیر، به خبرنگاران گفت: ما همکاری می‌کنیم اگر حق و حقوقمان رعایت شود.

 

در همین حال چند ساعت پس از آنکه ترامپ تاکید کرد تحقیقات استیضاح به رهبری دموکرات‌ها باید به خاطر سلاح کشور پایان یابد، جو بایدن معاون، رئیس جمهوری سابق آمریکا برای نخستین بار به صورت کاملا مستقیم خواستار استیضاح ترامپ شد.

 

بایدن که نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ میلادی است، گفت: ترامپ به خودش به عنوان مانعی بر سر راه اجرای عدالت اشاره کرده و از همکاری با تحقیقات کنگره‌ای امتناع کرده است. او در حال حاضر خودش را محکوم کرده است.

 

در همین حال ترامپ به هدف گرفتن بایدن و دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داده و گفت: من از همکاری با این تحقیقات استیضاح امتناع خواهم کرد مگر آنکه دموکرات‌ها حق و حقوق‌مان را رعایت کنند.

 

این تحولات یک روز پس از آن صورت گرفت که کاخ سفید در نامه‌ای هشت صفحه‌ای اعلام کرد که با تحقیقات در خصوص رسوایی اوکراین همکاری نخواهد کرد، چرا که این تحقیقات سزاوار و شایسته همکاری نیست.

 

ترامپ همچنین پیش‌بینی کرد که احتمالا این تحقیقات استیضاح نهایتا از دادگاه عالی سردرآورد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------