ارتش آمریکا زندانی‌های داعشی را از کرد‌ها تحویل گرفت



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , داعش
ارتش آمریکا چندین زندانی مهم داعشی از جمله دو شبه نظامی انگلیسی را که به مشارکت در اعدام گروگان‌های آمریکایی و غربی توسط این گروه تروریستی متهم شده‌اند، از کرد‌ها تحویل گرفت. 

به گزارش ایسنا، به نوشته وال استریت ژورنال، مقامات ارتش آمریکا گفتند: به دنبال حمله ترکیه به شمال سوریه، این اقدام به ممانعت از فرار یا آزادی آن‌ها از زندان‌ها و کمپ‌های تحت نظارت نیرو‌های کرد سوریه کمک می‌کند.

 

الشافی الشیخ یکی از دو شبه نظامی انگلیسی بازداشت شده است که به مشارکت در اعدام‌های گروگان‌های آمریکایی و اروپایی توسط داعش متهم شده است.

 

ارتش آمریکا تاکید کرده که این دو زندانی داعشی را که در یکی از زندان‌های شمال شرق سوریه محبوس بودند، تحویل گرفته تا مطمئن شود که آن‌ها در جریان حمله ترکیه که امنیت این منطقه را برهم زده قادر به فرار نخواهند بود.

 

این مقامات ارتش آمریکا گفتند: این زندانیان، شبه‌نظامیان انگلیسی داعشی هستند که توسط آمریکا به عضویت در گروهی که در سال ۲۰۱۴ یا اوایل سال ۲۰۱۵ چندین شهروندان آمریکایی در سوریه را سر بریدند و اعدام کردند، متهم شدند.

 

یکی از مقامات ارتش آمریکا گفت: مقامات ارتش امنیت ده‌ها زندانی داعشی دیگر را تحت نظر دارند، اما آن‌ها را بازداشت نکرده‌اند.

 

این زندانیان یعنی الکساندا آمون کوتی و الشافی الشیخ مسؤول اعدام جیمز فولی و استیون سوتلوف دو روزنامه‌نگار، پیتر کاسیگ امدادگر و همچنین کایلا مولر یک داوطلب هستند.

 

این دو زندانی داعشی توسط پرسنل ارتش آمریکا به مکانی نامشخص در عراق منتقل شدند.

 

یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا اوایل روز چهارشنبه گفت: آمریکا این دو زندانی مهم داعشی را در اختیار گرفته است. آن‌ها طبق قانون جنگ در بازداشتگاه ارتش به سر می‌برند. آن‌ها از سوریه خارج شده و در یک مکان امن قرار دارند.

 

ترکیه روز چهارشنبه حمله نظامی را به نیرو‌های کرد متحد با آمریکا در شمال شرق سوریه آغاز کرد که باعث بسیج نیرو‌های کرد سوریه شد. بسیاری از کرد‌های سوریه برای مقابله با داعش در این کشور با آمریکا همکاری کرده‌اند و از هزاران زندانی داعشی و خانواده‌هایشان در زندان‌ها و کمپ‌های سراسر این منطقه محافظت می‌کنند.

 

این حمله ترکیه باعث کاهش امنیت این زندان‌ها و کمپ‌ها شده و آمریکا نیز نسبت به امنیت این زندانیان ابراز نگرانی کرده است.

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفت: ما برخی از تروریست‌های خطرناک داعش را تحویل گرفتیم. ما تعدادی از این تروریست‌های داعش را که افراد بسیار بد و خطرناکی هستند در اختیار داریم و می‌خواهیم مطمئن شویم در جریان این حمله ترکیه اتفاقی برای آن‌ها نمی‌افتد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------